سفر رحیمی انارکی به خراسان شمالی

درجریان سفر دکتر روحانی رییس جمهور محترم به استان خراسان شمالی، ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیر عامل بانک مسکن به همراه اعضای هیات مدیره و تعدادی از مدیران امور این بانک از شعب بانک مسکن در استان خراسان شمالی بازدید کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک -هیبنا رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن در جریان این سفر به همراه هیات مدیره و تعدادی از مدیران امور این بانک پس از بازدید از شعبه فاروج و شعب سطح شهر بجنورد در سمینار روسای شعب این استان نیز شرکت کرد.

رحیمی انارکی در این سمینار از تلاش های صورت گرفته در راستای تحقق برنامه ها و اهداف مورد نظر بانک و دستاوردهای خوبی که از زمان انتصاب مجید اسدی فر به سمت مدیر شعب این استان حاصل شده، قدردانی کرد.

وی همچنین کاهش قیمت تمام شده پول و پرهیز از سپرده ها و منابع گران قیمت را یکی از اقدامات موثر در راستای جبران اثر قطع یارانه های مسکن مهر عنوان کرد و اظهار کرد: با تلاش، برنامه ریزی و سیاستهایی که در چند سال اخیر در سطح کلان بانک اتخاذ شده بهای تمام شده پول کاهش خوبی پیدا کرده که موفقیت در این امر، بسیار ارزشمند است اما همچنان این تلاش ها باید تارسیدن به رقم مطلوب مورد نظر بانک ادامه پیدا کند.

رحیمی انارکی با ابراز خرسندی از اینکه بهای تمام شده منابع در مدیریت خراسان شمالی از میانگین بهای تمام شده در کل بانک پایین تر است گفت: برای ایجاد توازن بین هزینه ها و درآمدهای بانک و اینکه بتوانیم این مسائل را به نحو مطلوب مدیریت کنیم باید مراقب باشیم تا وارد رقابت نرخ سود با سایر بانکها نشویم.

وی افزود ورود به مقوله نرخ سودها و جذب منابع گران قیمت به دلیل عقب نماندن از عرصه رقابت با سایر بانکها، هزینه های اضافی زیادی را به بانک تحمیل خواهد کرد که با اصل بهره وری در تناقض است.

مدیر عامل بانک در بخش دیگری از سخنانش با پرداختن به موضوع بهره وری در بانک گفت: یکی از اقدامات بسیار اثرگذاری که در حال حاضر مورد تاکید جدی هیات مدیره بانک می باشد بحث نهادینه کردن فرهنگ بهره وری در همه ارکان بانک هست که در همین راستا از تمامی کارکنان در همه رده های خدمتی می خواهیم تا این مساله را مورد توجه خاص قراربدهند و به اصول بهره وری وفادار باشند.

رحیمی انارکی در ادامه صحبت هایش در رابطه با نهادینه سازی فرهنگ بهره وری و سرلوحه قراردادن آن توسط تمامی کارکنان، مساله فروش اموال مازاد بانک را نیز یکی از موارد مورد توجه در پیاده سازی برنامه های عملیاتی بهره وری در بانک عنوان کرد و تصریح کرد: دارایی ها واموال مازاد بانک باعث می شود هزینه های سربار و اضافی زیادی به ما تحمیل شود و به تبع آن در تخصیص منابع جهت پرداخت تسهیلات به کندی عمل شود بنابراین با فروش اموال مازاد بانک، از بسیاری از دغدغه هاو هزینه های مربوط به نگهداری و مدیریت این اماکن رها می شویم.

وی همچنین با بیان اینکه تعطیلی شعب ناکارآمد یکی از برنامه های ما در عملیاتی کردن موضوع بهره وری در بانک خواهد بود از تعطیلی 50 شعبه ی بانک در سالجاری و تعطیلی نزدیک به 200 شعبه بانک مسکن تا پایان سال 1400 در راستای ارتقا و افزایش سطح بهره وری در بانک خبر داد.

وی در توضیح این مسأله افزود کاهش هزینه های بانک از محل تعطیلی شعب زیان ده و ناکارآمد، یکی از مهمترین دستاورهای این اقدام است.

وی ادامه داد: حذف و ادغام شعب ناکارآمد در سایر شعب، منجر به کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری و چابک تر شدن بانک خواهد شد.

گفتنی است در پایان این همایش،توسط مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بانک از تعداد6 نفر از همکاران فرزند شهید شاغل در شعب استان تجلیل شد.

همچنین شایان ذکراست در جریان سفر مدیر عامل، اعضای هیات مدیره و مدیران امور بانک به این استان ، در قالب چهار تیم مختلف از کلیه شعب تحت پوشش این استان بازدید به عمل آمد.

6008007/15/2019 4:14:34 PMhttps://www.hibna.ir/media/Image/2019/07/201907107601498940_Thum.jpg



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000