پرداخت تسهیلات در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و روستاییان موجب افتخار بانک مسکن است

راهکارهای ارایه خدمات و پرداخت تسهیلات به متقاضیان معرفی شده از سوی بنیاد مسکن در جلسه ای با حضور معاونین بنیاد مسکن استان یزد بررسی شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به حسن سابقه و تعامل بانک مسکن و بنیاد در خصوص پرداخت تسهیلات مسکن مهر، تداوم همکاری و تعاملات در جهت پرداخت تسهیلات به متقاضیان را خواستار شد.
حمید ضیایی، پیشتازی استان یزد در اختتام طرح مسکن مهر را نتیجه تعامل سازنده بانک مسکن با دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط در اجرای طرح عنوان نمود و یکی از نقاط قوت در پرداخت تسهیلات توسط بانک مسکن را نظارت دقیق و مطابق قانون این بانک بر تسهیلات پرداخت شده و انجام مشارکت به صورت دقیق و واقعی دانست.
وی گزارشی از تسهیلات پرداخت شده توسط بانک مسکن استان به معرفی شدگان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارایه نمود و گفت: از مجموع 100‌هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی که ساخت آن در کشور بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، سهم استان یزد 1200‌ واحد است که به محض ابلاغ جزییات طرح، اقدامات لازم جهت شناسایی متقاضیان واجد شرایط و تخصیص تسهیلات انجام خواهد شد.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز ضمن ابراز خرسندی از همکاری و تعامل بانک مسکن و بنیاد در پرداخت تسهیلات به متقاضیان تسهیلات روستایی، گفت: ساخت 4000 واحد مسکونی روستایی در قالب مسکن مهر اقدام بزرگ و درخور توجه‌ای است که با مشارکت و همراهی بانک مسکن انجام شد.
علیرضا نادریان زاده در تشریح تسهیلات جدید قابل پرداخت به متقاضیان تسهیلات روستایی گفت: تاکنون سقف تسهیلات مسکن روستایی 25 میلیون تومان بوده که با مصوبه شورای پول و اعتبار و ابلاغ بنیاد مسکن کشور مبلغ این تسهیلات به 40 میلیون تومان افزایش یافته است.
وی افزود: با توجه به اهمیت مقاوم سازی منازل روستایی در برابر حوادث طبیعی، این مبلغ تسهیلات با نرخ 5% و بازپرداخت 15 ساله در اختیار روستاییان استان قرار گرفته که شایسته است متقاضیان از این فرصت برای مقاوم سازی منازل خود در برابر حوادث طبیعی نهایت بهره را ببرند.
به گفته نادریان زاده، این تسهیلات در تمامی روستاهای استان و شهرهای با جمعیت زیر 25 هزار نفر برای تخریب و نوسازی یا ساخت بنای جدید اعطا می‌شود و متقاضیان می توانند با مراجعه به شعب بنیاد مسکن در شهرستانها و اخذ معرفی نامه، جهت اخذ تسهیلات به بانک مسکن مراجعه نمایند.
معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ضمن تشکر از شعبه مرکزی یزد که عاملیت حساب‌های این بنیاد را برعهده دارد گفت: رفتار خوب و شایسته کارکنان بانک مسکن موجب سابقه طولانی همکاری مالی بنیاد مسکن و این بانک شده است. علیرضا الیاسی ابراز امیدواری نمود با توجه به ابلاغ تسهیلات روستایی و همچنین تسهیلات طرح اقدام ملی که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد رابطه و تعامل بانک مسکن و بنیاد استمرار و افزایش یابد.
رییس دایره ارتباطات و بازاریابی مدیریت شعب بانک مسکن در این نشست ضمن ابراز خرسندی از همکاری با بنیاد مسکن، پرداخت تسهیلات در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و روستاییان را باعث افتخار این بانک و کارکنانش دانست.
لیلا قاسم پور افزود: بانک مسکن نهایت همکاری با بنیاد مسکن را جهت تامین مالی بخش مسکن روستایی و اقشار آسیب‌پذیر داشته و با توجه به وقوع بلایای طبیعی اخیر و آسیب‌های وارد شده به واحدهای مسکونی در این حوادث، لزوم ایمن سازی و ساخت مسکن با کیفیت مورد توجه و تاکید مدیران ارشد بانک قرار گرفته و این موضوع در سیاست‌های اعتباری بانک کاملا مشهود است.
رییس شعبه مرکزی یزد نیز با اشاره به همسو بودن رسالت و هدف بانک مسکن و بنیاد مسکن که خانه دار کردن اقشار متوسط و ضعیف جامعه با رعایت اصول کیفی ساختمان است، تعامل با بنیاد مسکن را دارای اولویت و اهمیت ویژه برای این بانک دانست.
محمدحسین حسین‌زاده ضمن معرفی خدمات سپرده ای بانک مسکن، با توجه به پایین بودن نرخ و طولانی بودن مدت بازپرداخت تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم، استفاده خریداران واحدهای احداث شده توسط بنیاد با استفاده از تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم را عاملی موثر در ایجاد رونق در ساخت و فروش واحدهای ارزان قیمت در کشور دانست.
وی همچنین از همکاری بنیاد مسکن به منظور وصول مطالبات تسهیلات روستایی تشکر نمود و تداوم همکاری بنیاد در این زمینه را خواستار شد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000