با موافقت شورای‌عالی شهرسازی و معماری انجام می‌شود؛

تهیه‌ی نقشه محدوده‌ شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران و ۳۰ کیلومتری سایر کلانشهرها

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۵/۰۱
مبانی تهیه نقشه مربوط به محدوده‌های شعاع ۱۲۰ کیلومتر تهران، ۵۰ کیلومتری اصفهان و ۳۰ کیلومتر دیگر کلانشهرها به تایید شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران رسید.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، هفتمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در سال‌جاری به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با حضور اعضای اصلی شورا برگزار شد در این نشست، تهیه و ابلاغ نقشه‌های محدوده شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران، ۵۰ کیلومتری اصفهان و ۳۰ کیلومتری کلانشهرها بررسی شد.

بنا براین گزارش، کمیسیون امور زیربنایی صنعت و محیط‌زیست دولت، تهیه و ابلاغ نقشه‌های محدوده شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران، ۵۰ کیلومتری اصفهان و ۳۰ کیلومتری کلانشهرها را به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران محول کرد. بر این اساس، تهیه و ابلاغ نقشه‌ها در کمیته‌های فنی شماره یک شورای‌عالی با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های اصلی عضو شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران بررسی شد و نتیجه برای اخذ تصمیم نهایی به جلسه هفتم شورای عالی ارسال شد.

طبق تصمیمات شورای عالی شهرسازی، این محدوده شعاعی در تهران بر اساس نقشه مصوب سال ۱۳۸۴ هیات دولت و در اصفهان و سایر کلانشهرهای با جمعیت بیشتر از ۵۰۰ هزار نفر بر اساس فاصله از آخرین محدوده مصوب طرح جامع هریک تعیین می‌شود.

نیکخواه مدیرکل دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران گفت: قطعا در تعیین این خط، ملاحظات زیست‌محیطی، توپوگرافی، اکولوژیک و دیگر موارد مدنظر خواهد بود و محدوده مذکور در جهات مختلف بر اساس ملاحظات ذکر شده دارای کاهش یا افزایش می‌شود.

گفتنی است، در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران؛ جمالی‌نژاد معاون وزیر کشور، تقی‌زاده‌خامسی معاون وزیر نیرو، سلیمانی معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، شهرام آدم‌نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، آقایی معاون وزیر جهاد کشاورزی، صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تجریشی معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست، حیدری معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، طالبیان، معاون سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری؛ عدل، معاون سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان سازمان پدافند غیرعامل کشور حضور داشتند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000