عضو کمیسیون عمران مجلس:

شهرستان ها هم با کمبود مسکن مواجه هستند

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۵/۰۱
دولت در چند سال اخیر تحت تاثیر اجرا و تکمیل مسکن مهر، تولید مسکن را با کندی و تأخیر عملیاتی کرد و امروز علاوه بر کلانشهر تهران در شهرستان ها نیز با کمبود مسکن مواجه هستیم.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، حمید بنایی عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به شرایط بازار مسکن در سال جاری، گفت: در شرایط کنونی، بازار مسکن در ما‌ه‌های آینده قابل پیش بینی نیست و قیمت مسکن متأثر از متغیرهای کلان اقتصادی است.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن نیز افزود: وزیر راه و شهرسازی وعده ساخت 400 هزار واحد مسکونی را در قالب این طرح تا پایان دولت دوازدهم را داده است که برای جلوگیری از عقب ماندگی در اجرای برنامه باید زودتر سیاست های ساماندهی بازار اجرایی شوند.
وی افزود: دولت در چند سال اخیر تحت تاثیر اجرا و تکمیل مسکن مهر ، تولید مسکن را با کندی و تأخیر عملیاتی کرد و عملا نتوانست بازار مسکن را به سمت رونق هدایت کند.
بنایی با بیان اینکه خرید مسکن به ویژه برای جوانان باید تسهیل شود، افزود: در شرایط کنونی مردم در شهرستان ها نیز با کمبود مسکن مواجه هستند و این مسئله موجب افزایش قیمت در این مناطق شده است، از طرف دیگر در بحث تولید مسکن، کشور از برنامه ششم توسعه عقب افتاده است. بنابراین علاوه بر تهران در شهرستان ها نیز باید برنامه های افزایش عرضه و ساخت و ساز در دستور کار دولت باشد.
این عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: کشور در سال حداقل به حدود 800 هزار واحد مسکن جدید نیاز دارد تا کمبود بازار مسکن افزایش نیابد، قطعا تحقق این مسئله نیازمند برنامه ریزی و مدیریت صحیح متولیان بازار مسکن است.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهترین راه کار ساماندهی بازار مسکن در طولانی مدت، تولید عمده مسکن در کشور است افزود: در شرایط کنونی مهم ترین علت افزایش غیرمنطقی قیمت ها، کمبود و فقدان مسکن در کلانشهرها بوده و این مسئله موجب رقابتی شدن نرخ ها شده است، بنابراین دولت باید در جهت تولید گسترده مسکن هم برای فروش و هم برای اجاره اقدام کند.
بنایی گفت: اکنون دولت به دنبال ساخت 400 هزار واحد مسکونی جدید است، البته این میزان نیز کفاف نیازها را نمی دهد، اما باز اقدام مثبتی تلقی می شود که امیدوارم این برنامه هر چه سریع تر عملیاتی شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000