۴۰ پروژه بازآفرینی شهری خراسان جنوبی در حال اجرا است

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۵/۱۳
۴۰ پروژه بازآفرینی شهری با هدف ارتقا سطح کیفیت و بهبود زندگی مردم در سطح استان در حال اجراست.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهدی جعفری در جلسه شورای مسکن و ستاد بازآفرینی شهری استان گفت: در حال حاضر ۴۰ پروژه‌ی بازآفرینی شهری با هدف ارتقا سطح کیفیت زندگی مردم در سطح استان در حال اجرا است و دستگاه‌های زیربنایی و روبنایی و خدمات‌رسان مشغول فعالیت مستمر در این موضوع هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در خصوص تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده شهری اظهار داشت: از ۳۱ شهر استان هفت شهر بیرجند، فردوس، سرایان، نهبندان، بشرویه، قاین و خوسف دارای محلات مصوب بازآفرینی شهری هستند که مجموعا شامل ۴۶ محله می شوند و این ۴۶ محله حدود ۱۰ درصد مساحت شهری و ۳۱ درصد جمعیت این ۷ شهر را شامل می شود که نوسازی و بازسازی آن ها از اهمیت بالایی برخودار است.

وی افزود: تسهیلات برای ۳۵۰ واحد مسکونی استان در بافت های فرسوده شهری خراسان جنوبی آماده پرداخت است که تاکنون بالغ بر ۳۰ نفر مراجعه و به بانک معرفی شده اند.

تسهیلات به ازای هرواحد ۴۰ میلیون تومان با نرخ ۹ درصد در دوران ساخت می باشد و تسهیلات مازاد بر ۴۰ میلیون تومان در صورت درخواست متقاضی با نرخ ۱۸ درصد و از محل منابع داخلی بانک مسکن قابل پرداخت می باشد. همچنین برای ودیعه اسکان موقت مبلغ ۱۵ میلیون تومان با نرخ ۹ درصد نیز قابل پرداخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این جلسه از واگذاری ۷۷۹ قطعه زمین به بنیاد مسکن و کمیته امداد برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان استان خبر داد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000