نشست با انبوه سازان استان خراسان رضوی

نشست مدیر شعب استان خراسان رضوی با مدیر عامل و اعضاء هیأت مدیره انجمن انبوه سازان استان به منظور تعامل بیشتر بین بانک مسکن و انجمن انبوه سازان برگزار شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در این نشست حسن خطیب زاده در خصوص اهمیت رونق مسکن، تحرک بخشی به ساخت و ساز و تلاش در جهت خروج بازار مسکن از رکود و تأثیرگذاری فعالان صنعت ساختمان در این خصوص توضیحاتی را ارایه کرد. وی اظهار داشت : بانک مسکن با قدمت بیش از 80 سال فعالیت در حوزه مسکن و به عنوان تنها بانک تخصصی در این حوزه آمادگی دارد خدمات بانکی را به انبوه سازان ارایه دهد.

وی در خصوص انواع خدمات بانک مانند پرداخت تسهیلات زوجین با اوراق، تسهیلات زوجین خانه اولی از محل صندوق پس انداز مسکن یکم ، تسهیلات مشارکت مدنی جهت احداث واحد های مسکونی توضیحاتی را ارایه و عنوان کرد : حساب صندوق پس انداز مسکن یکم با توجه به اینکه دارای نرخ سود تک رقمی می باشد از مطلوبیت بالایی برخوردار بوده است اما متاسفانه در یکسال اخیر افزایش قیمت مسکن باعث کاهش مطلوبیت حساب صندوق پس انداز مسکن یکم شده است.

مدیر شعب استان در ادامه سخنان خود به طرح ملی مسکن اشاره کرد و گفت : در طرح ملی مسکن تولید 100 هزار واحد مسکونی شهری تا پایان سال 1399پیش بینی شده است و در این راستا تفاهم نامه ای فی مابین بانک مسکن و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت تامین مالی منعقد شده است و شرکتهای انبوه ساز و یا شرکتهای سرمایه گذار مسکن می توانند در فرایند تولید مسکن در طرح ملی مشارکت داشته باشند.

خطیب زاده اظهار امیدواری کرد تفاهم نامه دوجانبه با انبوه سازان در راستای رونق بیشتر ساخت و ساز در شهر مقدس مشهد منعقد گردد.

در ادامه این جلسه مرتضی ناصری معاون اجرایی مدیریت با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و رکود در بخش مسکن اظهار داشت : با عنایت به تخصص اعضاء انجمن انبوه سازان در ساخت و ساز و ارتباطات بسیار زیاد اعضاء این انجمن با سازندگان از یک سو و از سوی دیگر لمس مشکلات مربوط به ساخت و ساز و صنعت مسکن توسط ایشان، تجربیات و راهنماییهای اعضا این انجمن می تواند راه گشایی برای حل مشکلات باشد.

وی افزود : در سال جاری پرداخت تسهیلات بافت فرسوده از محل قرارداد عاملیت و با نرخ یارانه ای ( 9% ) دوران مشارکت پرداخت می شود و فرصت خوبی است که اعضای انجمن وارد پروژه های ساخت بافت های فرسوده شوند.

در بخشی دیگر از جلسه امیر بدخشان معاون حوزه جنوب استان اظهار داشت : بانک مسکن به عنوان یک بانک دولتی و تخصصی در بخش مسکن در اجرای سیاست های دولت رسالتش خانه دار کردن آحاد مردم جامعه است .

وی افزود : بانک مسکن در راستای خدمتگزاری به مردم به دنبال راه حل هایی مانند کاهش نرخ سود و افزایش مدت بازپرداخت اقساط است که مردم بتوانند به راحتی از تسهیلات ساخت و خرید مسکن استفاده کنند.

زهره کدخدا مزرجی رییس دایره امور اعتباری مدیریت اظهار داشت : یکی از مهمترین چالش هایی که در حال حاضر وجود دارد این است که بیشتر ساخت و سازها را افرادی که دارای صلاحیت حرفه ای نیستند انجام می دهند.

وی افزود: رسالت بانک بر این است که تا سال 1400 تسهیلات مشارکت مدنی ساخت فقط به سازندگان متخصص و دارای صلاحیت حرفه ای پرداخت گردد. مرزجی در ادامه به تشریح سیاست های اعتباری بانک در سال جاری پرداخت.

محمود پژوم مدیرعامل انجمن انبوه سازان ضمن تقدیر و تشکر از تعامل سازنده بانک مسکن با انجمن انبوه سازان پیشنهاداتی از جمله : افزایش تسهیلات خرید با توجه به افزایش قیمت مسکن ، اجرایی نمودن قانون پیش فروش توسط بانک مسکن بدون دخالت اداره کل راه و شهرسازی، مشخص نمودن بافت فرسوده توسط کمیته ای متشکل از بانک مسکن، انجمن انبوه سازان و شهرداری نسبت به تعیین املاک و نحوه سرمایه گذاری در ساخت و ساز و اعلام به سازندگان حرفه ای، طراحی و اجراء تعهدنامه های داخلی LC توسط بانک مسکن- برگزاری جلسات فصلی انجمن انبوه سازان با مسوولان بانک مسکن در جهت همکاری بیشتر و ارایه مشاوره و اطلاع رسانی به اعضاء انجمن انبوه سازان را مطرح نمود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000