نکوداشت روز خبرنگار در استان آذربایجان شرقی

به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار، از تعدادی از خبرنگاران استان آذربایجان شرقی تجلیل شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، به مناسبت فرارسیدن روز 17 مرداد و روز خبرنگار، امیر رنجبریان مدیر شعب بانک مسکن استان آذربایجان شرقی، طی نشست صمیمی با تعدادی از دبیران، مدیران و خبرنگاران روزنامه ها و خبرگزاری ها، روز خبرنگار را تبریک گفت و رسالت خبرنگاران در زمینه اطلاع رسانی در جهت پیشرفت کشور را سازنده خواند.

مدیر شعب بانک مسکن استان، شهادت شهید صارمی را تسلیت و روز خبرنگار را تبریک گفت و افزود: کلمه خبر وزن بزرگی دارد و تکامل و پیشرفت کشورها به نوعی مربوط به فعالیت خبرنگاران می تواند می باشد.

وی رسالت اصلی خبرنگاران را مطالبه گری در بین آحاد جامعه، مردم و مسوولین و صیانت از افکار عمومی به صورت حرفه ای عنوان کرد و ادامه داد: یک خبرنگار خبره و حرفه ای می تواند با بکارگیری هنر خبرنویسی، در نقش بندی سیاست های کلی یک کشور موثر باشد چنانکه در بعضی از کشورها دیده شده که فعالیت یک خبرنگار فرهیخته می تواند به اندازه یک رییس جمهور در سرنوشت کشور تاثیرگزار باشد.

رنجبریان ادامه داد: بانک مسکن در کشور و استان احترام ویژه ای برای خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات قائل است و همواره سعی نموده تعامل خوبی با این قشر زحمت کش داشته باشد و آمادگی بانک مسکن را در راستای تامین مسکن خبرنگاران در قالب ارایه تسهیلات مسکن اعلام نمود و اظهار امیدواری کرد تعاملات بانک مسکن با اصحاب رسانه و مطبوعات گسترش یابد.

مدیر شعب بانک مسکن استان آذربایجان شرقی، در بخش دیگر سخنان خود گفت: با توجه به رسالت اصلی بانک مسکن که خانه دار نمودن اقشار مختلف جامعه می باشد بانک مسکن در سالهای گذشته توانسته است گام های خوبی را در زمینه تامین مسکن شهروندان انجام دهد که مسکن مهر و پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان منطقه ارسباران نمونه ای از فعالیت های بانک مسکن در این زمینه می باشد و در آینده نیز با توجه به سیاست های کلان دولت در بخش مسکن، به عنوان تنها بانک تخصصی کشور در زمینه مسکن، مجری طرح های تامین مالی دولت از جمله طرح اقدام ملی و پرداخت تسهیلات برای بازآفرینی شهری به منظور تهیه مسکن برای هموطنان خواهد بود.

رنجبریان خدمت به مردم را افتخاری برای بانک مسکن دانست و افزود در جهت مساعدت با شهروندان گرامی و در راستای اجرای بند ل تبصره 16 قانون بودجه سال 1398(تنفیذ ماده 2 تبصره 35 قانون اصلاح قانون بودجه سال 1395) بانک مسکن طرح بخشودگی سود تسهیلات پرداختی قبل از سال 1395 را در دستور کار دارد و مقرر شده هموطنان عزیزی که از تسهیلات بانک مسکن استفاده نموده اند در صورت داشتن شرایط زیر از بخشودگی سود معوق و جرایم دیر کرد بهره مند شوند.

الف) اصل تسهیلات پرداختی به آنان کمتر از 500 میلیون ریال باشد.

ب) سررسید اولیه در عقود مشارکتی یا اولین سررسید قرارداد در عقود مبادله ای در سال 95 یا قبل از آن باشد.

ج) در صورت داشتن قراردادهای متعدد مجموع اصل تسهیلات در شبکه بانکی با رعایت بند های الف و ب، از یک میلیارد ریال کمتر باشد.

د) قبل از تاریخ 97.05.14 اقدام حقوقی مانند ارسال اخطار، صدور اجرائیه و اقدام از طریق مرجع قضائی در خصوص پرونده تسهیلاتی آنها انجام شده باشد.

مدیر شعب بانک مسکن استان آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود، بانک مسکن را بزرگترین بانک تسهیلات دهنده ، در کشور و استان عنوان کرد و ادامه داد: بانک مسکن جهت آماده سازی عرصه مسکن مهر مبلغ 480 میلیارد ریال و در بخش احداث مسکن مهر در قالب طرح ملی مسکن مهر برای تعداد 91،000 واحد مسکونی 22،000 میلیارد ریال، در بخش بافت فرسوده برای تعداد 14،000 واحد مسکونی مبلغ 4،000 میلیارد ریال، در بخش انبوه سازی و بهسازی مسکن روستایی برای تعداد 34،000 واحد مسکونی مبلغ 3،300 میلیارد ریال، در بخش بازسازی واحد مسکونی - تجاری شهری و روستایی خسارت دیده از زلزله ارسباران برای تعداد 41،000 واحد مبلغ 4،100 میلیارد ریال و در مجموع علاوه بر تسهیلات پرداختی از منابع داخلی بانک به منظور احداث، خرید و تعمیر واحد مسکونی مبلغی بالغ بر 33،880 میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی، صرفا در بخش های مذکور پرداخت نموده است. در ضمن در سال جاری نیز برای احداث، خرید و تعمیر واحد مسکونی مبلغ 3،200 میلیارد ریال از محل منابع داخلی بانک تسهیلات پرداخت شده است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000