رئیس اداره کل برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد بانک اعلام کرد:

عزم جدی بانک مسکن بر تعیین تکلیف قانونی اموال و ساختمان های مازاد

رئیس اداره کل برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد بانک مسکن از تاکید موکد مدیرعامل بانک مبنی بر تعیین تکلیف هر چه سریعتر اموال و ساختمان های مازاد این بانک خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

فریبرز راحتی در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، با اشاره به ورود جدی این بانک برای شناسایی و فروش اموال و ساختمان های بانک مسکن اظهار داشت: متولی اصلی پیگیری موضوع فروش اموال و املاک مازاد بانک مسکن اداره کل ساختمان بانک به عنوان یکی از دغدغه های وزارت امور اقتصادی و دارایی، دولت و مجلس است.
وی تاکید کرد: بالطبع یکی از مسائلی که همواره عنوان می شود، نقدینگی پایین نظام بانکی است که بخشی از این نقدینگی از طریق فروش اموال و ساختمان های مازاد قابل تامین است.
رییس اداره کل برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد بانک مسکن با اشاره به اینکه شناسایی و فروش اموال مازاد طی سال های اخیر با جدیت در دستور کار بانک مسکن قرار گرفته است ادامه داد: قانون فروش اموال مازاد یک قانون متقن است که علاوه بر اینکه از تضییع حقوق بانک ها جلوگیری می کند، مانع تضییع حقوق خریداران این اموال می شود.
راحتی درباره آخرین اقدامات صورت گرفته نیز توضیح داد: بخشی از اموال و ساختمان های مازاد بانک مسکن شناسایی شده است و همه آنها در فهرست فروش قرار گرفته اند.
وی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف اصلی بانک فروش اموال مازاد است، به دستور مدیرعامل بانک در این خصوص اشاره کرد و گفت: شخص مدیرعامل نیز تاکید موکد دارد که در صورت عدم نیاز بانک باید این اموال شناسایی شوند و با طی مراحل قانونی به مزایده گذاشته شوند تا در چارچوب قانون به عنوان یک منبع مالی به تجهیز منابع بانک کمک کند.
رئیس اداره کل برنامه ریزی و ارزیابی تاکید کرد: بانک مسکن عزم جدی در این راستا به ویژه طی چند سال گذشته برداشته است و یکی از بانک های پیش رو در حوزه تعیین تکلیف هر چه زودتر اموال، املاک و ساختمان های مازاد است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000