تشریح حساب سپرده سرمایه گذاری مهندسین ناظر

مدیر شعب استان یزد و رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در خصوص دستورالعمل اجرایی مدیریت حساب سپرده سرمایه گذاری مهندسین ناظر به گفتگو پرداختند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در نشستی با حضور مدیر شعب استان یزد، رییس شعبه مرکزی، رییس دایره ارتباطات و بازاریابی مدیریت و رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به همراه نایب رییس و خزانه دار این سازمان ضمن معرفی خدمات بانک مسکن، راهکارهای عملیاتی نمودن دستورالعمل اجرایی افتتاح حساب سپرده سرمایه گذاری ویژه مهندسین ناظر و شیوه پرداخت حق الزحمه که مورد توافق سه جانبه نمایندگان بانک مسکن، شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان و وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، ضمن ابراز خرسندی از همکاری با بانک مسکن گفت: رونق تولید در بخش مسکن و توجه به گسترش خدمات مهندسی در صنعت ساختمان، از جمله اهداف مشترک سازمان و بانک مسکن می باشد.

مهدی سالاری عزم استانی و محلی و انسجام و تعامل دستگاه ها و سازمان های ذیربط در بخش مسکن را بهترین و سریع ترین روش برای حل مسائل و مشکلات در این حوزه دانست و افزود: استفاده از ظرفیت های ایجاد شده توسط بانک مسکن می تواند موجب ارتقاء کیفیت و کاهش بهای تمام شده مسکن شود. وی در این باره گفت: شرایط و قوانین وضع شده توسط بانک مسکن در زمان پرداخت تسهیلات ساخت از جمله نقشه تایید شده توسط نظام مهندسی و الزام به کسب پروانه ساخت صادر شده توسط شهرداری از دلایل اصلی تولید و ساخت مسکن با کیفیت و ایمن در کشور می باشد.

سالاری یکی از بهترین راهکارهای تولید مسکن مناسب برای اقشار متوسط جامعه را همکاری انبوه سازان با بانک مسکن و هدایت مشتریان و خریداران به استفاده از تسهیلات این بانک، خصوصا تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم بیان نمود.

خزانه دار و عضو هیات رییسه سازمان ضمن ابراز رضایت از همکاری مالی با بانک مسکن از رییس شعبه مرکزی یزد به عنوان شعبه عامل به دلیل مشاوره و همراهی با سازمان تقدیر و تشکر نمود.

محسن صحراکاری در ادامه افزود: با توجه به همسو بودن رسالت و هدف بانک مسکن و سازمان نظام مهندسی که ساخت مسکن با رعایت اصول کیفی ساختمان می باشد، لذا تعامل با بانک مسکن در اولویت و دارای اهمیت ویژه برای سازمان می باشد.

مدیر شعب استان یزد هدف از برگزاری این نشست را بهره مندی مهندسین عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از فرصت ها و ظرفیت های بانک مسکن در حوزه اعطای تسهیلات خرید و ساخت مسکن و سرعت بخشیدن به ایجاد رونق در بازار مسکن عنوان کرد.

وی در این جلسه ضمن معرفی خدمات متنوع بانک مسکن اظهار داشت: بانک مسکن تنها بانک تخصصی دولتی در زمینه مسکن می باشد که می تواند خدمات و تسهیلات متنوعی در این زمینه به کارکنان و اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان ارایه دهد و در صورت تنظیم تفاهم نامه، سازمان و اعضای آن می توانند علاوه بر بهره مندی از انواع حساب های سپرده ای بانک مسکن، از انواع تسهیلات قابل پرداخت در حوزه مسکن و ساختمان نیز بهره مند شوند.

وی در تشریح «دستور العمل اجرایی مدیریت حساب سپرده سرمایه گذاری مهندسین ناظر» که توسط اداره کل سازمان و روش ها تدوین و ابلاغ شده است، گفت: در اجرای توافقات انجام گرفته با وزارت راه و شهرسازی و با هدف تسهیل در فرآیند پرداخت حق الزحمه نظارت توسط سازنده، سپرده کوتاه مدت خاص ممتاز با عنوان "حساب سپرده سرمایه گذاری ویژه مهندس ناظر" پیش بینی شده است.

مدیر شعب استان هدف از این توافق نامه را مشارکت و نقش آفرینی بهینه مهندسین ناظر در بخش مسکن و ساختمان کشور که با هدف تنوع بخشی به سرمایه گذاری مهندسین ناظر و نقش آفرینی آنان به عنوان فعالین بخش مسکن و ساختمان می باشد عنوان نمود و اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی می تواند با همکاری گروه مالی بانک مسکن اقدام به شناسایی پروژه ها و مشارکت در طرح های سودآور بخش مسکن و ساختمان کشور نماید.

صیدنبی حیدریان در ادامه با اشاره به رویکرد بانک مسکن مبنی بر ساخت حرفه ای و تخصصی مسکن توسط سازندگان دارای صلاحیت حرفه ای گفت: سقف تسهیلات قابل پرداخت جهت سازندگان حرفه ای و استفاده کننده از فناوری های نوین نسبت به سازندگان سنتی افزایش چشمگیری داشته است. وی افزود: بر همین اساس توسعه روابط و تعامل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و بانک مسکن می تواند موجب افزایش ساخت و ساز اصولی و ارتقاء کیفیت ساختمان‌های ساخته شده باشد.

وی خاطر نشان کرد: این رویکرد ارتقاء کیفیت ساخت و ساز، مدیریت بهینه مصرف انرژی و حمایت از فعالان حرفه ای را به دنبال خواهد داشت. لذا به منظور تشویق سازندگان حرفه ای در صورت استفاده از تکنولوژی جدید و فناوری نوین و کاهش مصرف انرژی تسهیلات تا سقف 160 میلیون تومان در مرکز استان و 130 میلیون تومان در سایر شهرهای استان افزایش یافته و نرخ سود تسهیلات نیز برای آنها یک درصد کمتر محاسبه خواهد شد.

حیدریان در ادامه افزود: بانک مسکن نهایت همکاری با انبوه سازان را جهت تامین مالی بخش مسکن داشته و با توجه به وقوع بلایای طبیعی اخیر و آسیب واحدهای مسکونی در این حوادث، لزوم ایمن سازی و ساخت مسکن با کیفیت مورد توجه و تاکید مدیران ارشد بانک بوده و این موضوع در سیاست های اعتباری سال جاری نیز کاملا مشهود است.

در ادامه رییس شعبه مرکزی یزد به معرفی انواع حساب های ممتاز پرداخت و با تشریح شرایط حساب سپرده سرمایه گذاری ویژه مهندسین ناظر از قبیل حداقل مبلغ جهت افتتاح حساب و تخصیص اوراق و همچنین نرخ سود و درصد تخصیص آن گفت: با توجه به روزشمار بودن تخصیص اوراق تسهیلات به مانده حسابهای ممتاز، این حساب ها نسبت به سایر حساب های کوتاه مدت دارای جذابیت و سودآوری بیشتری هستند.

محمدحسین حسین زاده همچنین اظهار داشت: سازمانها و شرکت هایی که دارای منابع قابل توجه می باشند با هبه اوراق تخصیص یافته به کارکنان و اعضای زیرمجموعه خود می توانند اقدامات انگیزشی و رفاهی مناسبی را جهت خانه دار شدن آنها فراهم نمایند که این، خدمتی متمایز و بی رقیب توسط بانک مسکن می باشد.

مدیر شعب استان در پایان با اشاره به برگزاری نشست های مشترکی که با سازمان ها و دستگاه های ذیربط و متولی امر مسکن در استان انجام شده است، اظهار داشت: بانک مسکن آمادگی برگزاری نشست های بیشتر با مسوولین دستگاه ها و سازمان های مرتبط با مسکن و ساختمان استان جهت تسهیل و تسریع در امور ساخت و ساز را دارد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000