جدیت کمیسیون اقتصادی مجلس در تعیین تکلیف مالیات بر عایدی سرمایه

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۶/۱۰
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بر جدیت این کمیسیون در تعیین تکلیف مالیات بر عایدی سرمایه تاکید کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

زهرا سعیدی در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با اشاره به رویکرد کمیسیون اقتصادی مجلس برای بررسی و تعیین تکلیف طرح مالیات بر عایدی سرمایه، گفت: اعضای این کمیسیون با جدیت تمام به دنبال تعیین تکلیف طرح مذکور هستند، زیرا در شرایط کنونی برای ساماندهی بازار مسکن، تصویب این موضوع ضروری است.
وی گفت: در جلسه کمیته مالیاتی کمیسیون اقتصادی مجلس که دوشنبه هفته گذشته تشکیل شد، جزییات طرح مالیات بر عایدی سرمایه با حضور نمایندگان مرکز پژوهش ها، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان امور مالیاتی بررسی شد.
سعیدی تاکید کرد: نیمی از مواد این طرح بررسی و مقرر شد در جلسات آتی کارگروه مابقی موارد مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه تمام تلاش کمیسیون این است که طرح مالیات بر عایدی سرمایه سریع‌تر بررسی و برای تصویب به صحن علنی مجلس ارسال شود، ادامه داد: در شرایط کنونی ساماندهی بازار مسکن و تعیین تکلیف موضوع مالیات بر عایدی سرمایه به یک مطالبه عمومی در سطح جامعه تبدیل شده است.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طرح مالیات بر عایدی مشمول سرمایه گذاران نمی شود، بلکه این طرح سوداگران و دلالان کاذب بازار مسکن را هدف قرار گرفته است، گفت: تمامی پیشنهادات نمایندگان درباره مالیات بر عایدی دریافت و مورد بررسی قرار می گیرد.
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه البته کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب رسیده اما اعضای این کمیسیون به خاطر ارسال لایحه دولت، بررسی جزییات طرح را به تعویق انداختند، گفت: وزیر امور اقتصاد و دارایی در جلسه ای اعلام کرد که این وزارتخانه مخالفتی با مالیات بر عایدی سرمایه ندارد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی ساماندهی بازار مسکن و تعیین تکلیف موضوع مالیات بر عایدی سرمایه به یک مطالبه عمومی در سطح جامعه تبدیل شده است.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: این کمیسیون به مسئله مالیات بر عایدی سرمایه ورود کرده و قطعا طرح مذکور را تا تصویب نهایی به پیش خواهد برد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000