معاون وزیر راه و شهرسازی:

حل مشکل بافت‌های هدف بازآفرینی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۶/۱۲
سیدمحمد پژمان با اشاره به اینکه مشاوران باید در محلات هدف بازآفرینی حضور بالینی داشته باشند، گفت: مشکل بافت‌های هدف بازآفرینی با استفاده از ظرفیت‌های محلی و مردمی قابل حل است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سیدمحمد پژمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سومین نشست خود با مدیران راه و شهرسازی استان‌ها که روز دوشنبه یازدهم شهریورماه در محل شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد،گفت: مشاوران باید در محلات هدف بازآفرینی حضور بالینی داشته باشند و طرح‌هایی تهیه کنند که با مشارکت مردم و پشتوانه منابع محلی، نیازهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را با رعایت مسائل فنی و مهندسی تامین کند.

وی، سیاست محوری وزارت راه و شهرسازی را نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد عنوان کرد و گفت: مدیران استانی باید امور مربوط به سازمان‌ها و دستگاه‌ها را به خودشان واگذار کنند و به عنوان راهبر استانی برای تحقق اهداف بازآفرینی شهری برنامه‌ریزی و نظارت کنند.

پژمان، حل مشکل بافت‌های هدف بازآفرینی را تنها از طریق استفاده از ظرفیت‌های محلی و مردمی قابل حل دانست و خاطرنشان کرد: نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی شامل پنج میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی می‌شود که این مساله با مشارکت عمومی به سرانجام می‌رسد.

وی با بیان اینکه بهترین مطالعه، طرح و برنامه برای بافت‌های هدف بازآفرینی باید با استفاده از ظرفیت جامعه معماران و شهرسازان تدوین شود، افزود: ما بر این نکته اصرار داریم که امکانات خود را به صورت خام در اختیار کسی قرار ندهیم؛ یعنی فقط به دنبال فروش زمین نباشیم؛ باید مطمئن شویم که زمین واگذار شده وارد مدار و چرخه تولید مسکن می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: مشاوران باید طرح‌های اقتصادی تهیه کنند و این طرح‌های دارای جذابیت، ساکنان محلات هدف بازآفرینی را به نوسازی ترغیب کند و از سرجمع درآمدهای محله، هزینه‌های زیرساختی و روبنایی نیز تامین شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000