پایگاه خبری بانک مسکن گزارش می دهد:

مزایای افتتاح حساب پس انداز مسکن جوانان

حساب پس انداز مسکن جوانان یکی از انواع حساب های سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت است که برای استفاده از مزایای آن گذشت پنج سال تمام از تاریخ افتتاح حساب ضروری است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، یکی از انواع تسهیلات خرید مسکن در سبد تسهیلاتی بانک مسکن، تسهیلات از محل سپرده‌گذاری در حساب پس‌انداز مسکن جوانان است. بانک مسکن با طراحی حساب پس‌انداز مسکن جوانان، شرایط ویژه‌ای را برای استفاده از تسهیلات ارزان قیمت مسکن «بدون سپرده‌گذاری یک‌باره» طراحی کرده است. به این صورت که هر شخصی که به سن 18 سال تمام رسیده یا حکم رشد سنی حداقلی او از سوی دادگاه صادر شده باشد می­ تواند به نام خود یا کسانی که تحت ولایت و قیومیت او باشند، حساب پس انداز مسکن جوانان افتتاح کند. متقاضیان افتتاح این حساب می توانند به دلخواه خود یک از سه روش موجود برای سپرده گذاری را انتخاب کنند. ویژگی حساب پس­ انداز مسکن جوانان آن است که فرد سپرده­ گذار نیازی به تامین مبلغ سپرده در مدت زمان کم (یکباره) نیست بلکه در طول زمان مشخص و البته سال­ها قبل از فرارسیدن زمان خرید مسکن می­تواند به شکل تدریجی و به میزان نه چندان زیاد، اقدام به سپرده­ گذاری ماهانه یا سالانه کند.

«واریز مبلغ به صورت ماهانه»، « واریز مبلغ به صورت سالانه» و «واریز مبلغ به صورت یکجا برای کل دوره» سه روش موجود برای دارندگان حساب پس انداز مسکن جوانان است که با انتخاب یکی از آنها می توانند در طول دوره، مبلغ پس اندازی خود را به آن واریز کنند و در نهایت از تسهیلات خرید مسکن بهره ­مند شوند.

مطابق با ضوابط و مقررات ابلاغی حاکم بر انواع سپرده های کوتاه مدت، حداقل مبلغ جهت افتتاح حساب پس انداز مسکن جوانان معادل 50 هزار تومان است.

یکی از نکات مهم در خصوص این حساب آن است که برداشت از حساب پس انداز مسکن جوانان، در هر مقطعی بلامانع است اما برداشت از این حساب باید به صورتی انجام پذیرد که متوسط موجودی حساب از حداقل مبلغ تعیین شده توسط بانک در هر سال کمتر نشود. این مبلغ به علاوه سقف تسهیلات و مبلغ واریزی ماهانه افتتاح کنندگان حساب های جدید طی آن سال توسط بانک پس از اخذ مجوز از بانک مرکزی تعیین و ابلاغ خواهد شد.

همانطور که در خصوص سایر انواع تسهیلات خرید مسکن اعطایی از سوی بانک مسکن، حداکثر سقف قدمت واحد مسکونی برای خرید تعیین می شود، در خصوص این نوع تسهیلات نیز یک سقف مشخص برای خرید واحد مسکونی تعیین شده است. مطابق با ضوابط، پرداخت تسهیلات حساب پس انداز مسکن جوانان برای خرید مسکن با حداکثر قدمت 20 سال از تاریخ پروانه ساخت اولیه امکان پذیر است.

یکی از مهم ترین مزایای افتتاح این حساب برای جوانان آن است که در صورت عدم استفاده از امتیاز این حساب، در هنگام فسخ حساب، سودی معادل نرخ سود سپرده های کوتاه مدت عادی مطابق با آخرین ضوابط و مقررات ابلاغی بانک می شود. همین طور انتقال حساب به بستگان نزدیک( پدر، مادر، فرزند، همسر، خواهر، برادر، نوه، مادر بزرگ و پدربزرگ) افتتاح کننده اولیه بلامانع است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000