عملیات اجرایی پروژه مسکونی ۲۵۶ واحدی باران رشت آغاز شد

عملیات اجرایی پروژه مسکونی ۲۵۶ واحدی باران در شهرستان رشت آغاز شد و قرار است فاز نخست این پروژه در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، عملیات اجرایی پروژه 256 واحد باران رشت با کاربری‌های مسکونی، تجاری و دارای 10 طبقه ،با حضور مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره گروه شرکت سرمایه گذاری مسکن آغاز شده است.

این پروژه مسکونی در زمینی به مساحت 15 هزار متر مربع و با 256 واحد مسکونی ساخته می شود که زیر بنای کل آن 45 هزار مترمربع خواهد بود.

بر اساس برآوردهای صورت گرفته، مدت زمان اجرای پروژه در مطالعات انجام یافته برابر با 48 ماه کاری است. البته بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته فاز نخست این پروژه مسکونی قرار است در سال 1400 مورد بهره برداری قرار گیرد.

پروژه 256 واحدی مسکونی باران در رشت مبتنی بر ویژگی‌ها و شرایط اقلیمی طراحی شده است. طراحی پروژه باران، معماری مدرنی است که با طراحی اقلیمی بر پایه مصالح بوم‌آور و الگو واره‌های متعارف در معماری بومی منطقه، شکل گرفته است.

کالبد معماری مدولار پروژه به منظور دستیابی به وسعت دید انسانی و کاستن از سنگینی بصری توده بنا، از دو شکاف افقی در همکف و میانه حجم بهره‌مند شده که در همکف به صورت پیلوت و در میانه طبقات به صورت حیاط نیمه عمومی به وجود آمده است.

وجود سلسله مراتب دسترسی از فضای باز به نیمه باز و بسته و همچنین استفاده از جریان مستمر هوا، با نحوه استقرار مطلوب واحد ها به دست آمده است.

همچنین در این پروژه از روش ساخت جت گروتینگ پایدارسازی و آب بندی خاک به صورت درجا استفاده شده است، روش جت گروتینگ یکی از شیوه‌های بهسازی، پایدارسازی و آب بندی خاک به صورت درجا می‌باشد، در این روش ستون‌هایی مدفون از مخلوط خاک و سیمان بوسیله پمپ تزریق مخصوص با سرعت و فشار بسیار بالا به ترتیب تا حدود 900 کیلومتر بر ساعت و 700 اتمسفر در محل تولید می‌شود.

این روش اجرایی برای نخستین بار در عملیات بهسازی بستر پروژه باران رشت در گروه سرمایه گذاری مسکن اجرا می‌شود.

لازم به ذکر است، عملیات اجرایی این پروژه با حضور احمد فرشچیان رییس هیأت مدیره گروه سرمایه گذاری مسکن، روزبه ظهیری مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن و مدیران شرکت سرمایه گذاری مسکن گیلان آغاز شد. ظهیری همچنین در جریان این سفر از زمین‌های پیشنهادی در شهر رشت جهت ایجاد پروژه‌های جدید با امکان‌سنجی موقعیت مناسب و بهره‌گیری از افق روشن در ساخت و ساز بازدید به عمل آورد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000