فرهاد دژپسند:

تعهدات غیرمسکنی بانک مسکن باید به حداقل ممکن برسد

با توجه به نقش کلیدی بانک مسکن در اقتصاد، باید به گونه ای عمل کنیم که سهم تسهیلات این بانک تخصصی در بخش های غیر از مسکن به کمترین میزان برسد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مجمع عمومی عادی و فوق العاده سالانه بانک مسکن روز گذشته (شنبه 23 شهریورماه) به ریاست فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی و با حضور سایر اعضای مجمع بانک برگزار شد.
در این نشست فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه، بانک مسکن نقش متفاوتی نسبت به سایر بانک ها دارد، گفت: به همین دلیل از وجوه گوناگون توجهات به این بانک بیشتر است.
وی با تاکید بر اینکه در بانک مسکن ظرفیت های خوبی وجود دارد و بنابراین انتظارات از بانک زیاد است، خطاب به اعضای مجمع گفت: یکی از موضوعات مهم این است که به هر حال بانک مسکن، بانک تخصصی بخش است که در مجمع و سایر نهادهای تصمیم گیر باید به شدت مراقبت کند تا تسهیلات این بانک تا جای امکان به بخش غیرمسکن هدایت نشود.
وی تصریح کرد: بانک مسکن واقعا نقش کلیدی در اقتصاد دارد، بنابراین ما در وزارت امور اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی باید به گونه ای عمل کنیم که سهم تسهیلات این بانک تخصصی در بخش های غیر از مسکن به کمترین میزان برسد.
رییس مجمع عمومی بانک مسکن در بخش دیگری از اظهاراتش با تاکید بر حرکت جدی بانک مسکن در راستای بانکداری دیجیتال ادامه داد: ماهیت مشتریان بانک مسکن و بانک های تخصصی به گونه ای است که این بانک ها می توانند گام های بهتری در راستای بانکداری دیجیتالی نسبت به سایر بانک ها بردارند.
وی گفت: حرکت به سمت بانکداری دیجیتال و کاهش تعداد شعب می تواند، بسیاری از هزینه های بانک را صرفه کند.
دژپسند تاکید کرد: اگر بانکداری دیجیتال سرعت بگیرد می تواند بخش قابل توجهی از هزینه ها را آزاد کند.

تنوع ابزارهای تامین مالی در بانک مسکن
در این نشست همچنین، مژگان خانلو رییس امور پایش تعهدات دولت و تجهیز منابع سازمان برنامه و بودجه کشور نیز با اشاره به اینکه نقاط قوت قابل تقدیری علی رغم مشکلات در بانک مسکن وجود دارد، اظهار داشت:
تدوین برنامه راهبردی در بانک و حرکت به این سمت فارغ از قضاوت میزان تحقق این برنامه راهبردی، قابل تقدیر است.
این مقام مسوول در سازمان برنامه و بودجه افزود: بانک مسکن از روش های متنوع مالی از جمله انتشار اوراق رهنی(MBC) استفاده می کند و این اقدام مثبتی است.
خانلو با بیان اینکه بانک مسکن جزو بانک های منضبط در حوزه پرداخت سود است، گفت: کاهش قیمت تمام شده پول در بانک مسکن هر چند روند نزولی داشته اما باید بیش از این کاهش یابد.
این مقام مسوول در سازمان برنامه و بودجه نکاتی هم در راستای بهبود عملکرد بانک مسکن اشاره کرد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000