آمار جدید از تحولات بازار مسکن کشور در بهار امسال

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۷/۰۲
متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در کشور طی بهار امسال نسبت به مدت مشابه پارسال معادل ۸۲.۲ افزایش یافت.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مرکز آمار ایران، تحولات قیمتی بازار معاملات مسکن و اجاره کشور در سه ماهه نخست سال جاری را منتشر کرد. مطابق با گزارش منتشر شده از سوی این مرکز، در بهار امسال قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در کشور، به 3 میلیون و 531 هزار و 200 تومان رسیده که نسبت به زمستان سال گذشته معادل 20.7 درصد و در مقایسه بهار سال 97 معادل 82.2 درصد افزایش را تجربه کرده است.

براساس این گزارش، تحولات قیمتی بازار زمین در بهار امسال نیز مورد توجه بوده است. به طوری که متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور با میانگین مساحت 265 مترمربع، معادل 3 میلیون و 325 هزار و 100 تومان بوده است. مقایسه روند قیمتی هر مترمربع زمین فروخته در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حاکی از آن است که قیمت هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان کلنگی نسبت به بهار سال گذشته معادل 148.6 درصد رشد داشته است. همین طور قیمت هر مترمربع زمین نسبت به زمستان سال گذشته نیز معادل 16.1 درصد افزایش پیدا کرده است.
بخش دیگری از گزارش تحولات بهاری بازار مسکن کشور، به شاخص اجاره بها مربوط می شود. مطابق با این گزارش، متوسط مبلغ اجاره‎ی ماهانه به‌ علاوه‎ی سه درصد ودیعه‎ی پرداختی برای اجاره‎ی یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کل کشور 12 هزار و 652 تومان با میانگین مساحت ٩٨ مترمربع و متوسط عمر بنای ١٣ سال بوده است، که نسبت به فصل قبل 13.9 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 29.1 درصد افزایش داشته است.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000