بررسی برنامه طرح اقدام ملی تولید مسکن

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۷/۰۳
اولین جلسه استانی برنامه طرح اقدام ملی تولید مسکن و ارایه پنج ابلاغیه برای بنیاد مسکن ، سازمان ملی زمین و مسکن ، شرکت بازآفرینی شهری ایران ، شهرهای جدید و بانک مسکن در اصفهان تشکیل شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در اولین جلسه استانی برنامه طرح اقدام ملی تولید مسکن که با حضور محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ، حمیدرضا امیرخانی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و سایرمدیران کل استان در محل اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد برنامه و پلن استانی شهرهای استان در خصوص طرح جامع مسکن مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت .

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت : در این جلسه دو مورد اساسی در رابطه با مسکن که یکی موضوع مسکن مهر و دیگری طرح اقدام ملی تولید مسکن است ، مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود : حاصل تدابیر و زحماتی که در استان اصفهان کشیده شده است ، این استان جزء معدود استان هایی است که در حوزه مسکن مهر مشکلی ندارد و این در حالی است که اکثر استان های بزرگ کشور هنوز درگیر مشکلات مسکن مهر هستند.

محمودزاده ادامه داد : خط قرمز زمانی برای اتمام مسکن مهر پایان بهمن ماه سال جاری است و باید تا این تاریخ همه مسکن های مهر به پایان برسد به جز پروژه هایی که مساله حقوقی دارند یا به تشخیص ستاد اجرایی قابل اتمام نیستند.

معاون مسکن و ساختمان وزرات راه و شهرسازی اظهار داشت : برای پیشرفت در برنامه طرح اقدام ملی تولید مسکن ابلاغی صورت گرفته و بر اساس آن هفت سرفصل برای استان ها تعیین شده که شامل ، اجرای پروژه های تولید مسکن در قالب مشارکتی ، واگذاری گروهی اراضی در قالب اجاره ۹۹ ساله ، واگذاری اراضی به اقشار ویژه ، تکمیل واحدهای نیمه تمام در قالب مشارکت ، تامین اراضی موضوع تفاهم نامه های منعقده ، استفاده از تسهیلات بانکی از جمله تسهیلات صندوق یکم مسکن و توجه به ظرفیت های بافت های ناکارآمد از طریق فعال نمودن بسته های حمایتی می باشد .

محمودزاده در خصوص اجرای پروژه های تولید مسکن در قالب قراردادهای مشارکتی گفت : فراخوان هایی در این رابطه انجام شده و از آنجایی که هنوز قانون مصوبی برای پروژه های مشارکتی نوشته نشده بالاجبار از قوانین دیگر در این پروژه ها استفاده شد و نزدیک ترین قانون که با دستگاه های اجرایی جمع بندی های آن انجام شده قانون مناقصات است. وی در ادمه افزود : یکی از نکات مثبت پروژه های مشارکتی این است که منافع آن تا ۷۰ درصد به خود استان باز می گردد و قابل سرمایه گذاری مجدد هستند.

محمود محمودزاده در خصوص واگذاری اراضی در قالب اجاره ۹۹ ساله اظهار داشت : استان اصفهان طبق برنامه ای که به آن اعلام شده ۷۰ هزار واحد را انجام می دهد که حدود ۴۰ هزار واحد آن مربوط به شهرهای جدید و ۳۰ هزار نیز مربوط به سایر شهرهای استان می باشد .

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در خصوص تکمیل واحدهای نیمه تمام در قالب مشارکت گفت : مدت زمان طرح اقدام ملی مسکن دو سال است و برای صرفه جویی در وقت بهتر است که از پروژه هایی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ، بالای ۲۵هزار نفر و شهرهای جدید که فاقد متقاضی است و همچنین پروژه های نیمه تمامی که قابلیت تبدیل شدن به پروژه جدید را دارند استفاده نمود.

وی در خصوص تعیین اراضی موضوع تفاهم نامه منعقده نیز افزود : دو تفاهم نامه۵۰ هزار واحدی یکی با ستاد فرمان امام ودیگری با بنیاد مستضعفان در حال امضا شدن است و همچنین یک تفاهم نامه ۱۰۰ هزار واحدی با وزارت دفاع امضا شده که اولویت تامین اراضی پادگان ها است و در صورت موجود نبودن زمین ، قابلیت تهاتر زمین به آنها داده شده است و یا زمین با محاسبه قیمت کارشناسی به آنها واگذار می گردد.

محمود زاده در خصوص استفاده از ظرفیت بانکی از جمله تسهیلات مسکن یکم اظهار داشت : تفاهم نامه ای در حال تهیه است که تسهیلات این صندوق علاوه بر خرید بر ساخت نیز قرار بگیرد و این تسهیلات مرحله به مرحله به عنوان ساخت از طرف بانک به پروژه پرداخت شود .

وی ادامه داد : در این شرایطی که تسهیلات ارزان قیمت در کشور نیست این تسهیلات به صورت ۶ درصدی و ۸ درصدی می باشند و ارزان بودن و فروش اقساطی از محاسن ویژه این طرح می باشد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000