تولید انبوه تنها راهکار رونق بخش مسکن

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۷/۰۷
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تولید انبوه مسکن را تنها راهکار رونق این بخش عنوان کرد و گفت: افزایش میزان تسهیلات مسکن موجب بروز تورم در بازار می شود و تورم زا است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، سیدهادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس ، با اشاره به اذعان برخی به افزایش تسهیلات مسکن گفت: پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات با هدف افزایش قدرت خرید نظر کارشناسی نیست و تنها موجب افزایش تلاطم در بازار مسکن می شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش میزان تسهیلات مسکن موجب بروز تورم در بازار می شود، همچنین این مسئله قطعا تشدید گرانی در بازار را به دنبال خواهد داشت.

بهادری گفت: شاید افزایش میزان تسهیلات خرید مسکن در شرایط عادی راه کار قابل قبولی باشد، اما در شرایط کنونی که میزان تقاضا بسیار بالاتر از عرضه است، افزایش میزان وام موجب هجوم خریداران برای خرید مسکن و افزایش قیمت ملک می شود.

بهادری تصریح کرد: به جای تزریق اعتبارات مربوطه برای افزایش میزان تسهیلات خرید مسکن، باید در جهت تولید مسکن گام برداشت و دولت باید در این راستا اقدام کند. یعنی آنکه دولت و وزارت راه و شهرسازی خود اقدام به سرمایه گذاری برای تولید مسکن کنند و آن را به صورت مستقیم به جوانان با قیمت بسیار معقول بفروشند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به نظر من در شرایط فعلی تنها راه کار برای خانه دار کردن جوانان ورود دولت برای تولید مسکن است، تاکید کرد: در غیر این صورت حتی اگر میزان تسهیلات خرید مسکن افزایش یابد، باز با توجه به افزایش قیمت ها، وام کفاف خرید مسکن را نخواهد داد.

بهادری گفت: وجود رکود در بازار مسکن، مالکان و فروشندگان را ترغیب به پایین آوردن قیمت های پیشنهادی کرده است، از طرف دیگر خریداران نیز رغبتی برای خرید مسکن جدید ندارند.

بهادری ادامه داد: قطعا زمانی که نرخ ارز روند کاهشی به خود می گیرد، بعد از گذشت چندین ماه، آثار این مسئله در بازارهای دیگر نیز مشهود خواهد شد، از این رو ثبات چند ماهه بازار ارز موجب شده که امروز قیمت مسکن کاهش یابد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000