سه استان پیشرو در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن

شعب بانک مسکن در سه استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کرمان طی پنج ماهه نخست امسال بیشترین سهم در پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی را از آن خود کردند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بانک عامل بخش مسکن طی ماه های گذشته هم راستا با سیاست های دولت در جهت افزایش تولید و عرضه مسکن، تلاش کرده که بخش عمده ای از سبد تسهیلاتی تدارک دیده برای این بخش را به ساخت مسکن اختصاص دهد. از این رو از ابتدای سال جاری، مدیریت شعب بانک مسکن در ۳۱ استان کشور، منابع مالی ویژه ای را برای پرداخت به متقاضیان ساخت مسکن در نظر گرفته است.
به طوری که کارنامه عملکرد بانک مسکن در پنج ماهه نخست امسال مربوط به تسهیلات مشارکت مدنی(ساخت مسکن) نشان می دهد: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، مجموعا ۹ هزار و ۸۲۰ فقره تسهیلات مشارکت مدنی به ارزش ۹۵۳ میلیارد و ۵۶۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به متقاضیان ساخت مسکن در سراسر کشور از سوی شعب بانک عامل بخش مسکن اعطا شده است.
جزییات این گزارش حاکی از آن است که از میان استان های کشور، به ترتیب سه استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کرمان به لحاظ تعداد رتبه های اول تا سوم را در حوزه پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی در پنج ماه منتهی به مرداد امسال از آن خود کرده اند.
طبق این گزارش، ‌ارزش تسهیلات مشارکت مدنی اعطایی طی این بازه زمانی در استان آذربایجان غربی معادل ۴۱ میلیارد و ۷۰۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، در استان آذربایجان شرقی معادل ۵۰ میلیارد و ۷۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و در استان کرمان معادل ۴۸ میلیارد و ۳۷۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده است.
پس از این سه استان، به ترتیب استان های خراسان رضوی، کرمانشاه، خراسان جنوبی، فارس و اصفهان به لحاظ تعداد دارای بیشترین سهم در پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی هستند.
آن طور که این گزارش نشان می دهد: مجموع تسهیلات مشارکت مدنی پرداخت شده طی پنج ماهه ابتدایی امسال در استان تهران معادل ۱۶۵ فقره بوده است.
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بانک مسکن در ادامه سال جاری با حمایت کامل در جهت افزایش عرضه مسکن و همچنین نوسازی مسکن در قالب طرح اقدام ملی در استان های کشور اقدام به پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی خواهد کرد.
از دیدگاه کارشناسان اقتصاد مسکن، حمایت از عرضه مسکن و سرعت بخشی به جریان بازآفرینی شهری گام مهمی در جهت کاهش شکاف میان وضعیت عرضه و تقاضای موجود در بازار مسکن است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000