وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد

سهم نهادهای مختلف از طرح اقدام ملی مسکن

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۷/۰۹
وزارت راه و شهرسازی سهم هر یک از نهادها و ارگان های مرتبط با طرح اقدام ملی ساخت مسکن در احداث جدیدترین فاز این پروژه ملی در کشور را اعلام کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، وزارت راه و شهرسازی با انتشار فهرستی از سهم دست اندرکاران اجرای طرح ملی اقدام ساخت مسکن، نحوه توزیع فاز اجرایی پروژه های مربوط به این طرح در کشور را اعلام کرد.

بر این اساس، برای ساخت 110 هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی ساخت مسکن در کشور، به عنوان جدیدترین فاز اجرایی این طرح که عملیات اجرایی آن در هفته دولت با فرمان رییس جمهوری و با حضور وزیر راه و شهرسازی و سایر مقامات ارشد بخش مسکن آغاز شد مجموعا 5 ارگان و نهاد مرتبط با موضوع مسکن فعالیت خود را در این زمین ها شروع کردند.

سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت عمران شهرهای جدید، شرکت بازآفرینی شهری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همچنین ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره)، پنج نهاد و ارگانی هستند که در جدیدترین فاز اجرای عملیات ساخت پروژه های طرح اقدام ملی ساخت مسکن مشارکت دارند.

جزییات مربوط به نحوه توزیع عملیات اجرایی ساخت 110 هزار واحد مسکونی از مجموع 400 هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن نشان می دهد هر کدام از این سازمان ها وارگان ها سهمی مشخص در ساخت پروژه های مربوط به این طرح دارند.

بر این اساس و برمبنای اعلام وزارت راه و شهرسازی، عملیات اجرایی مجموعا 151 پروژه از طرح اقدام ملی ساخت مسکن به سازمان ملی زمین و مسکن واگذار شده است؛ قرار است مجموعا حدود 29 هزار واحد مسکونی با مدیریت و حمایت این سازمان احداث شود؛ از این تعداد عملیات آماده سازی زمین برای احداث 8 پروژه به منظور ساخت 25 هزار و 415 واحد مسکونی آغاز شده است؛ همچنین 18 پروژه از پروژه های محول شده به سازمان ملی به مرحله شروع عملیات آماده سازی زمین رسیده است که در این مرحله نیز 19 هزار و 845 واحد مسکونی احداث خواهد شد.

همان طور که مسوولان وزارت راه و شهرسازی بر آن تاکید دارند، دولت قرار نیست در طرح اقدام ملی مسکن، خانه سازی کند بلکه حمایت­ های مالی، اعتباری و همچنین اختصاص زمین با قیمت مناسب در حوزه مسوولیت دستگاه­ های دولتی و سیستم بانکی است.

سهم شرکت عمران شهرهای جدید بنا بر اعلام وزارت راه و شهرسازی 32 پروژه به منظور احداث حدود 20 هزار واحد مسکونی اعلام شده است؛ این در حالی است که سهم شرکت بازآفرینی شهری به عنوان متولی نوسازی بافت های فرسوده وناکارآمد شهری در این مرحله 13 پروژه معادل 7 هزار و 184 واحد مسکونی تعریف شده است؛بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این مرحله از اجرای طرح اقدام ملی ساخت مسکن عهده دار مسوولیت اجرای 24 پروژه و ساخت حدود 2500 واحد مسکونی در قالب آن است.

براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی این پروژه ها شامل پروژه هایی می شوند که در مرحله کلنگ زنی، ساخت واحد مسکونی، شروع و پایان عملیات آماده سازی زمین قرار دارند.

همچنین در هفته دولت تفاهم نامه ساخت 50 هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی ساخت مسکن با ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) بسته شد.

جزییات تازه ترین پروژه های تعریف شده در قالب طرح اقدام ملی مسکن نشان می دهد عملیات ساخت 5 پروژه از مجموع پروژه های تعریف شده برای ساخت در قالب این طرح ملی در فاز جدید، بر عهده بانک مسکن و شرکت سرمایه گذاری مسکن قرار داده شده است؛ بر این اساس این 5 پروژه هم اکنون در مرحله کلنگ زنی و شروع عملیات ساخت قرار دارند؛ قرار است در قالب این پروژه ها نزدیک به 1600 واحد مسکونی از سوی شرکت سرمایه گذاری مسکن وابسته به بانک مسکن احداث و به بازار مسکن عرضه شود.

شرکت سرمایه گذاری مسکن بعنوان یک نهاد توسعه گر با سوابق موفق در زمینه احداث واحدهای مسکونی یکی از مهمترین بازوهای اجرایی دولت در اجرای طرح اقدام ملی ساخت مسکن در کشور است.

به گزارش هیبنا، در فاز جدید طرح اقدام ملی مسکن که هفته دولت با فرمان رییس جمهوری عملیات ساخت آن ها آغاز شد 251 پروژه برای ساخت بیش از 102 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور طراحی شده است.از این تعداد 11 پروژه در شهر تهران برای احداث بیش از 9 هزار و 300 واحد مسکونی تعریف شده است.براساس اعلام وزیر راه وشهرسازی قرار است همه 400 هزار واحد مسکونی تعریف شده در قالب طرح اقدام ملی ساخت مسکن تا پایان دولت دوازدهم احداث و به بازار مسکن عرضه شود.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000