عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد:

واکنش مثبت بازار به برنامه مسکن دولت

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۷/۰۹
در چند ماه اخیر وزارت راه و شهرسازی و دولت برنامه قابل قبولی را برای تولید مسکن در کشور تدوین کرد که بازار مسکن به این میزان برنامه ریزی نیز واکنش مثبت نشان داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، سید حسین افضلی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: با توجه به اعلام آمادگی انبوه سازان برای تولید انبوه مسکن، می توان از این ظرفیت برای تولید ملک و کاهش تقاضا و افزایش عرضه استفاده کرد.
وی با اشاره به افزایش 25 درصدی صدور پروانه ساختمانی در انتهای سال 97، گفت: خوشبختانه با وجود برخی مشکلات در بازار مسکن و نبود چشم انداز شفاف و درست در این حوزه، سازندگان برای ساخت ساختمان های جدید دست بر روی دست نگذاشته اند، البته دریافت پروانه ساختمانی به معنای عملیات و اجرای پروژه نیست، اما افزایش صدور پروانه به خودی خود مثبت است.
افضلی افزود: در چند ماه اخیر وزارت راه و شهرسازی و دولت برنامه قابل قبولی را برای تولید مسکن در کشور تدوین کرد که بازار مسکن به این میزان برنامه ریزی نیز واکنش مثبت نشان داد.
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: قطعا اگر برنامه های دولت برای تولید انبوه مسکن عملیاتی شود، در آینده نزدیک چشم انداز بازار روشن شده و سازندگان با اطمینان کامل پا به عرصه تولید مسکن می گذارند، اما در شرایط کنونی آن ها به دلیل بروز برخی مشکلات، توان ریسک در این عرصه را ندارند.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به نظر من اگر بازار تولید مسکن در کوتاه مدت مدیریت شود، قطعا قیمت مسکن به روند نزولی ادامه خواهد داد و حتی این امکان وجود دارد که سرعت کاهش قیمت ها افزایش یابد.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به تاثیر بکارگیری ابزار مالیات برای مدیریت و ساماندهی بازارهای اقتصادی از جمله مسکن تاکید کرد: مالیات در اکثر کشورها به عنوان یک ابزار قوی برای مدیریت و ساماندهی اقتصاد استفاده می شود، به طوری که بسیاری از کشورهای موفق برای تنظیم بازار و حمایت از مردم، سیاست های مالیاتی را در امور مختلف خود از جمله بخش های پزشکی، کشاورزی، صادرات و واردات و مسکن اعمال کرده اند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن دقیقا فعالیت دلالان در بازار مسکن را هدف قرار داده است، تصریح کرد: این قانون سازوکار دقیقی را برای بخش خرید و فروش مسکن ایجاد می کند و افرادی که به دنبال درآمدزایی از معاملات مسکن هستند، را هدف قرار می دهد.
افضلی ادامه داد: در شرایط کنونی عده ای از طریق معاملات مسکن و خرید و فروش ملک به سودهای هنگفت دست پیدا کرده اند، حال مردم تنها قربانیان این گونه فعالیت های سوداگرایانه خواهند بود.
وی گفت: تصویب موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن و اجرای قانون مربوطه تأثیر مستقیم و چشمگیری در کاهش قیمت مسکن خواهد داشت، زیرا با کاهش معاملات، مساکن موجود به متقاضیان واقعی می رسد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000