پیش ­بینی عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس درباره بازار مسکن

روند کاهشی قیمت خانه ادامه دارد/ثبات به بازار بر می گردد

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۷/۱۴
در صورت کنترل متغیرهای اقتصادی می توان امیدوار بود در کنار سیاست تولید انبوه مسکن، بازار مسکن روند کاهش قیمت را به مانند دو ماه گذشته، طی کند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، علیم یارمحمدی عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به وضعیت بازار مسکن، گفت: بازار مسکن در شرایط کنونی پس از مدت ها التهاب و افزایش قیمت، دچار ثبات و آرامش شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم درباره دلایل روند کاهشی قیمت ها در بازار مسکن، ادامه داد: علت اصلی ثبات بازار مسکن اشباع شدن قیمت ها در بازار از تورم فزاینده دو سال گذشته و همچنین عدم تمایل خریداران برای خرید مسکن است که به دلیل همین کاهش تقاضا قیمت ها کمی تعدیل شده است.

وی با اشاره به تأثیر مثبت برنامه ریزی دولت برای تولید انبوه مسکن بر بازار گفت: وزارت راه و شهرسازی نیز در چند ماه اخیر برنامه ریزی هایی را برای تولید مسکن انبوه صورت داده که این مسئله از نظر روانی در مدیریت بازار مسکن اثرگذار بوده است.

یارمحمدی با تاکید بر اینکه برای تداوم شرایط موجود و ادامه روند کاهشی قیمت دولت باید برای مدیریت بازار مسکن اقدامات سیاستی و بازدارنده داشته باشد، افزود: در شرایط کنونی شاهد روند کاهشی قیمت مسکن هستیم و این روند تداوم دارد، البته این شرایط زمانی می تواند پایدار باشد که دولت برنامه تولید انبوه مسکن و در کنار آن برنامه های حمایتی و سیاستی را به صورت مداوم داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه مهم ترین راهکار دولت برای کنترل قیمت های مسکن، تولید انبوه خانه های با متراژ پایین و مناسب زوج های جوان است، گفت: با این اقدام عرضه افزایش یافته و تقاضا وضعیت معقولی به خود می گیرد.

یارمحمدی ادامه داد: البته امروز دلالان و سوداگران بخش مسکن برای بالا نگه داشتن قیمت و جلوگیری از کاهش قیمت ها، اقدام به معاملات صوری می کنند، از این رو در شرایط کنونی بخش قابل توجهی از معاملات توسط این افراد صورت می گیرد. هر چند همین میزان معاملات سفته بازانه و مخرب نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیر پیدا کرده است. با این حال امیدواریم برنامه مالیاتی دولت برای کنترل سفته بازی در اقتصاد کشور بتواند بزودی پیاده سازی شود و بازار مسکن از این محل به آرامش برسد.

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: قطعا در صورت تولید انبوه مسکن به میزان معقول، ما در آینده شاهد کاهش قیمت مسکن و رسیدن آن به یک نقطه تعادلی خواهیم بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: البته بخشی از مدیریت بازار مسکن متاثر از متغیرهای کلان اقتصادی است که در صورت کنترل این متغیرها می توان امیدوار بود در کنار سیاست تولید انبوه مسکن، قیمت نیز کاهش یابد و به یک ثبات در این بازار برسیم.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000