تاثیر افزایش شرط سن بنا برای دریافت تسهیلات اوراق در بازار مسکن

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۷/۱۸
یارمحمدی گفت:کاهش محدودیت استفاده از اوراق اقدام مثبتی است که در راستای رونق بازار انجام شده است و چشم انداز خوبی از بازار مسکن پیش بینی می کنیم.
پایگاه خبری بانک مسکن

علیم یارمحمدی،عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با اشاره به مصوبه جدید این بانک در خصوص، پرداخت تسهیلات از محل اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن (تسه) برای املاک با سن بنای تا 25 سال اظهار داشت: پیش از هر چیز ساختمان‌ها باید با نظارت مراجع مربوطه شرایط و ضوابط لازم را برای استحکام بنا دریافت کنند و بر این امر نظارت کافی وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه در صورت نظارت بر روند ساخت و ساز و کیفی سازی، عمر مفید ساختمان تا 50 سال هم خواهد بود، ادامه داد: با عنایت به رعایت این موارد، افزایش سقف سن بنا از 20 سال به 25 سال در استفاده از اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن می تواند در خانه دار کردن افرادی که قدرت خرید کمتری دارند موثر واقع شود و شرایط را برای خانه دار کردن تسهیل کند.
عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: کاهش محدودیت شرط استفاده از اوراق تسهیلات مسکن اقدامات مثبتی است که در راستای رونق بازار انجام شده است. در این شرایط باید همه تلاش کنیم تا با بکارگیری ابزارهای مختلف بازار مسکن را از رکود خارج کنیم.
یارمحمدی با بیان اینکه زنجیره تولید مسکن، اشتغال را به همراه دارد گفت: صنعت ساختمان صنعتی است که وابستگی به خارج ندارد، لذا اگر صنعت ساختمان رونق یابد، می تواند بسیاری از مشاغل در صنایع وابسته را رونق دهد و از این مرحله رکود خارج شویم.
این نماینده مردم در مجلس دهم شورای اسلامی ، همچنین با تحلیل آینده بازار مسکن گفت: طبیعتا مسکن تابعی از عرضه و تقاضا است که متاسفانه تاکنون تعادلی نبوده است. با توجه به رشد جمعیتی کشور عرضه به نسبت تقاضا بسیار پایین است و هر روز نیاز به مسکن بیشتر خواهد شد.
وی با بیان اینکه در سبد خانوار مسکن در اولویت قرار دهد، افزود: با این حال با توجه به روندی که بر بازار حاکم است، چشم انداز خوبی پیش بینی می کنیم و این روند نزولی امیدواری تداوم داشته باشد.
عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسکن یکی از موضوعات محوری در کشور است و بنابراین در کمیسیون عمران مجلس نیز این موضوع در جلسات مختلف مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. ضمن اینکه یک کارگروه ویژه در کمیسیون عمران مشخصا در حوزه مسکن فعالیت می کند.
یارمحمدی با اشاره به استقبال کمیسیون عمران مجلس از پیشنهادات دولت در حوزه ساماندهی بازار مسکن گفت: انتظار ما از دولت و مسوولان اجرایی این است که برنامه های مشخص و یافته های خود را به صورت پیشنهاد و لایحه ارایه دهند و بتوانیم در این زمینه با مشارکت دو قوه راهکارهای عملیاتی برای رونق بازار مسکن تدوین کنیم.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000