دیدار مدیرشعب هرمزگان با رییس انجمن صنفی انبوه سازان استان

رییس انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان هرمزگان با هدف تعامل و همکاری بیشتر با علی کمالی مدیرشعب استان هرمزگان دیدار و گفتگو کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مدیر شعب استان در این دیدار اظهار امیدواری کرد که با همکاری و مساعدت انجمن صنفی انبوه سازان، در جهت بهینه سازی و بازآفرینی بافت های نا کار آمد شهری که در دستور کار بانک مسکن قرار گرفته اقدامات مؤثری صورت پذیرد.

کمالی در ادامه سخنان خود خواستار تشکیل هرچه سریعتر جلسه با اعضای هیات مدیره انجمن صنفی انبوه سازان مسکن وساختمان هرمزگان شد تا ضمن اطلاع رسانی جامع و دقیق به انبوه سازان ، معرفی خدمات از نزدیک صورت پذیرد و نقاط ضعف و قوت بررسی شود.

علی کمالی اظهار داشت : در این نشست که نخست به منظور ایجاد تعامل و ارتباط دو سویه با اعضای هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان تشکیل می شود ، سعی خواهد شد درخواست ها و مشکلات اعضا بررسی و همچنین پیرامون افزایش مراودت مالی و تمرکز منابع اعضا نزد بانک گفتگو شود.

وی همچنین افزود : از تمامی اعضای انجمن انبوه سازان انتظار می رود که مشتریان وفادار بانک مسکن باشند و با ارتباط تنگاتنگ مالی با بانک زمینه تخصیص تسهیلات را به صورت راحت تر جهت انبوه سازی فراهم آورند.

مدیر شعب استان گفت : با توجه به کثرت و تعدد انجمن های صنفی انبوه سازان مسکن، ، مقرر شده است جهت بهره مندی از سقف های تسهیلات قابل پرداخت به سازندگان حرفه ای صرفا کارت عضویت به همراه معرفی نامه ملاک عمل قرار گیرد.

محمدرضا عظیمی رییس انجمن انبوسازان نیز در این دیدار با اظهار این مطلب که با رونق گرفتن ساخت و ساز در بندرعباس و دیگر شهرهای استان هرمزگان، شمار انبوه سازان نیز در این استان افزایش یافته است و بحث اصلی در انبوه سازی در هرمزگان، کیفیت ساخت است که می بایست مورد توجه هر چه بیشتر قرار گیرد.

رییس انجمن انبوه‌سازان استان هرمزگان با بیان این که رونق در زمینه مسکن و رفع رکود از حوزه مسکن با همت دولت و اتخاذ تدابیر اساسی در این زمینه میسر است افزود : امیدهای فراوانی به رفع رکود در سال های آینده است که امیدواریم شامل بخش مسکن هم بشود تا فعالیت های تولیدی انبوه سازان که موتور محرک بخش مسکن می باشند با شدت بیشتری ادامه یابد.

وی بیان کرد: سهم بخش مسکن در اقتصاد کشور سهم قابل توجهی است و بخشی از دلایل وجود رکود در جامعه نیز وجود رکود در حوزه مسکن است که سایه خود را بر صنوف دیگر نیز انداخته‌است.

رییس انجمن انبوه‌سازان هرمزگان ادامه داد: رشد اقتصادی در سال آینده بنابر اعلام دولت به حدود 5 درصد خواهد رسید و دولت تلاش‌های فراوانی برای رفع رکود از بخش‌های مختلف جامعه تدارک‌دیده که بدون شک بخش مسکن را نیز شامل خواهد شد.

وی مشارکت بخش خصوصی در زمینه تولید مسکن با قیمت مناسب در کشور را به سیاست‌ها و تدابیر دولت وابسته دانست و گفت: شهری مانند بندرعباس دارای بافت حاشیه‌ای و فرسوده بسیاری است که اگر در قالب یک بسته حمایتی و ویژه امکان نوسازی این بافت فراهم شود، از آسیب‌های آینده به مردم نیز در اثر وقوع زلزله و یا دیگر حوادث طبیعی نیز کاسته می‌شود

عظیمی ادامه داد: رقابت در بخش مسکن در بندرعباس به تدریج در حوزه کیفی‌سازی ساخت افزایش یافته‌است و مردم در کنار مولفه‌هایی مانند قیمت به کیفیت ساخت، نوع و زیبایی ساخت و قواعد فنی و مهندسی نیز توجه دارند و این یک نکته مثبت به‌ شمار می‌رود.

وی با اشاره به نقش انبوه‌سازان در زیبایی منظر شهری، گفت: تشویق انبوه‌سازان به استفاده از نماهایی هم‌گون با فرهنگ و تاریخ یک منطقه و توجه به این قبیل از شاخص‌ها موجب زیبایی شهر می‌شود.

عظیمی به اهمیت همکاری دستگاه‌ها از جمله بانک مسکن با انبوه‌سازان اشاره‌ کرد و بیان داشت: از آغاز احداث یک ساختمان تا دریافت پایان کار آن مجموعه مشکلات متنوعی پیش‌روی سازندگان قرار دارد که تلاش برای رفع آنها یکی از وظایف انجمن انبوه‌سازان به‌ شمار می‌رود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000