قیمت مسکن باز هم کاهش می یابد

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۷/۲۳
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعا تمام راهکارها برای افزایش تولید و کاهش تقاضا در بازار مسکن باید در دستور کار قرار گیرد گفت: با تداوم شرایط کنونی در بازار مسکن، قیمت ملک در کشور به ویژه تهران کاهش خواهد یافت.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، حسن خسته بند، با اشاره به راهکارهای ساماندهی بازار مسکن اظهار داشت: دولت نمی تواند بدون تولید مسکن و تعادل بخشی به بازار عرضه و تقاضا، این حوزه را مدیریت کند. قطعا تمام راهکارها برای افزایش تولید و کاهش تقاضا در بازار مسکن باید در دستور کار قرار گیرد، در شرایط کنونی دولت برنامه های مختلفی از جمله تولید انبوه مسکن در اراضی دولتی را در دستور کار دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به کاهش چشمگیر معاملات مسکن در تهران و استان ها، گفت: بر اساس آمارهای مطروحه، خرید و فروش مسکن در شهر تهران کاهش یافته است. در شرایط کنونی میزان معاملات مسکن نسبت به سال های گذشته به حداقل رسیده است، حال این مسئله در کاهش قیمت ها اثرگذار است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من آینده بازار مسکن را نباید به پیش بینی ها و شایدها متصل کرد، بلکه وزارت راه و شهرسازی و دولت باید اقدامات عملی را برای ساماندهی بازار مسکن صورت دهند.

وی اظهار داشت: مدیریت و نظارت بر بازار مصالح ساختمانی و کاهش هزینه های حاشیه ای ساختمان سازی می تواند تأثیر به سزایی در کاهش قیمت مسکن داشته باشد، دولت به جای تکیه بر حدسیات، باید مبتنی بر واقعیت، برنامه ریزی کند.

خسته بند گفت: امروز از یک طرف مالکان نسبت به کاهش قیمت مسکن مقاومت کرده و نمی خواهند ملک خود را به قیمت پایین تر به فروش برسانند، از طرف دیگر نیز مشتریان و خریداران امید به کاهش قیمت در ماه های آتی دارند، از این رو از خرید مسکن اجتناب می کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر من با تداوم شرایط کنونی در بازار مسکن، قیمت ملک در کشور به ویژه تهران کاهش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: به نظر من اولویت اصلی دولت در تهاتر واحدهای مسکونی آماده با زمین های دولتی، باید تأمین خانه های با متراژ کوچک باشد، زیرا با این روش می توان افراد بیشتری را صاحب خانه کرد.

این نماینده مردم در مجلس همچنین با اشاره به لزوم مدیریت بازار مصالح ساختمانی گفت: به اعتقاد من دولت به ویژه وزارت راه و شهرسازی نباید تمام تمرکز خود را برای کاهش قیمت ها در حوزه تولید مسکن بگذارد، بلکه نخستین مسئله برای مدیریت قیمت ها، مدیریت بازار مصالح ساختمانی است که در این زمینه نیز اقداماتی صورت گرفته است.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000