مدیر امور اعتباری بانک مسکن تشریح کرد:

دلایل رشد مثبت در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن

کارنامه تامین مالی نیم سال اول ۹۸ بانک مسکن روند رشد پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی(ساخت) به بخش عرضه مسکن را با وجود روند رکودی بخش ساخت و ساز، نشان می دهد.
پایگاه خبری بانک مسکن

مطابق با جزییات این کارنامه، حجم تسهیلات دهی بانک مسکن به لحاظ ارزش ریالی در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال 97 با رشد مثبت همراه بوده است این در حالی است که بازار ساخت و ساز طی این مدت به وضعیت رکودی دچار بود.

همچنین بررسی دقیق تر این کارنامه حاکی از آن است: حجم تسهیلات دهی بانک مسکن به بخش ساخت و ساز در شهریور ماه امسال نسبت به شهریور سال گذشته به لحاظ تعداد و ارزش ریالی در یک روند صعودی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بانک مسکن با وجود روند رکودی بخش ساخت و ساز طی ماه های گذشته، تلاش کرده با پرداخت مناسب تسهیلات و حمایت از عرضه کنندگان مسکن، به تحریک عرضه و جلوگیری از سایه اندازی رکود کامل به بخش ساختمان کمک کند. در این راستا نیز با تدارک یک سبد تسهیلاتی مناسب و تسهیل شرایط پرداخت، مسیر استفاده از این تسهیلات مسکن را برای سازندگان آسان تر کرده است.

از همین رو، جزییات کارنامه عملکرد شش ماه نخست سال جاری بانک مسکن از وضعیت پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی(ساخت) به بخش عرضه مسکن نشان می دهد: در نیم سال نخست سال جاری، ۶۲ هزار و ۹۴۴ فقره تسهیلات مشارکت مدنی به متقاضیان ساخت مسکن اعطا شده است. ارزش ریالی تسهیلات پرداخت شده معادل ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته معادل ۱.۳ درصد رشد داشته است.

نکته جالب آنکه این روند رو به رشد در ایستگاه پایانی فصل تابستان که بازار با شدت رکود بیشتری به لحاظ حجم معاملات و ساخت وساز همراه بوده نیز قابل مشاهده است.

طبق گزارش عملکرد تسهیلات دهی بانک مسکن طی یک ماه شهریور امسال، در این ماه ، ۱۳ هزارو ۶۶۸ فقره تسهیلات مشارکت مدنی به ارزش ۵۷۱ میلیارد تومان به بخش عرضه مسکن اختصاص داده شد.

مقایسه گزارش عملکرد شهریور ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل نشان می دهد: حجم تسهیلات مشارکت مدنی پرداخت شده هم به لحاظ تعداد و هم به لحاظ ارزش ریالی افزایش داشته است. به طوریکه تعداد تسهیلات مشارکت مدنی پرداخت شده در شهریور امسال نسبت به شهریورماه سال گذشته معادل یک درصد و ارزش ریالی تسهیلات پرداخت شده نیز معادل ۲.۷ درصد رشد مثبت را تجربه کرده است.

در این باره محمدحسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک مسکن با اشاره به آمادگی کامل بانک برای حمایت مالی و اعتباری از روند عرضه مسکن، درباره روند تسهیلات دهی طی ماه های گذشته از سال جاری، به پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، گفت: بانک مسکن به دلیل دارا بودن قرارداد عاملیت بافت فرسوده وهمچنین پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی به آسیب دیدگان ناشی از سیل امسال و زلزله سال های گذشته ‌تلاش کرده تا همواره حمایت از بخش مهمی از ساخت و سازهای بازار را بر عهده بگیرد.

وی ادامه داد: در عین حال سیاست های اعتباری بانک مسکن و ورود به حوزه حمایتی به خصوص طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن دو پارامتر دیگری است که سبب شده بانک مسکن در یک مسیر رو به رشد در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن قدم بردارد.

وی به آمار تسهیلات دهی به بخش ساخت مسکن از ابتدای سال جاری تا ۲۱ مهرماه اشاره کرد و افزود: در این مدت حجم تسهیلات مشارکت مدنی به لحاظ ارزش ریالی نسبت به دوره مشابه سال 97 معادل ۱۲ درصد رشد داشته است که نشان دهنده عملکرد و ورود مناسب بانک مسکن در حوزه حمایت از عرضه مسکن بوده است.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000