سرمایه های ساختمانی کجاست؟

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۷/۲۸
سرمایه‌های ساختمانی مدتی است از بازار تولید و عرضه مسکن خارج شده است اما این نیروی‌ مولد در کدام پناهگاه اقتصادی ذخیره شده است؟
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، فرج الله رجبی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اجرای پروژه های عمرانی مانند تولید مسکن باید منطبق با پیوست های فرهنگی و اجتماعی باشد، گفت: دولت نباید خود را درگیر تولید مسکن کند و در این زمینه باید سیاست گذار و تسهیل گر باشد.
این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: دستگاه های دولتی و عمومی نباید خود را درگیر مسائلی مانند تولید مسکن کنند، بلکه با سیاست گذاری صحیح، باید تسهیلاتی را فراهم کنند تا بخش خصوصی و سرمایه گذاران به سمت تولید مسکن هدایت شوند.
رجبی گفت: یکی از مسائل مهم در حوزه مسکن این است که باید چشم انداز بازار مسکن کاملا شفاف و روشن باشد تا سازندگان با اطمینان خاطر به سمت تولید مسکن بروند و سرمایه های خود را از بانک ها برای سرمایه گذاری در حوزه ساخت و ساز خارج کنند.
وی با بیان اینکه تولید مسکن در کشور باید آسان سازی شود، افزود: در شرایط کنونی فرآیند تولید مسکن بسیار پیچیده است و سرمایه گذاران برای ورود به بازار تولید مسکن انگیزه مالی ندارند.
رجبی تصریح کرد: دولت باید با برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در جهت ایجاد زیرساخت های عملیاتی برای تولید مسکن توسط بخش خصوصی اقدام کند، در غیر این صورت اتفاق مثبتی رخ نخواهد داد.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه رونق گرفتن بازار ساخت و ساز نیازی به سرمایه دولتی ندارد، افزود: این مسئله تنها به حمایت دولتی از بخش خصوصی نیاز دارد، از این رو حمایت های دولت می تواند روند تولید انبوه مسکن در کشور را تسریع کند.
رییس کمیته نظام فنی ساختمان کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ورود دولت به عرصه تولید مسکن اشتباه است و قطعا با این مسئله نتایج تلخ گذشته بار دیگر تکرار خواهد شد.
این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش مسکن ما امروز تحرک مناسب را ندارد تاکید کرد: در بخش مسکن نیازی به اعتبار دولتی نداریم در این زمینه باید بخش خصوصی ورود کند که مطمئناً می‌تواند رونق را در حوزه داد و ستد ایجاد کند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000