تشکیل ستاد اقدام ملی مسکن در اداره راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۸/۰۶
مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از تشکیل ستاد اقدام ملی مسکن در استان خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عطاء اله اکبری اظهار داشت: در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر رفع مشکل مسکن جامعه هدف و پیرو ابلاغ طرح اقدام ملی مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی ستاد اقدام ملی مسکن برای تسریع در اجرای طرح مذکور در اداره کل راه و شهرسازی استان تشکیل و اولین جلسه با حضور عطاء اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان ، معاونین بازآفرینی شهری و مسکن، املاک و حقوقی و شهرسازی و معماری و روسای ادارات راه و شهرسازی تابعه و نمایندگان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اتاق تعاون، بنیاد مسکن استان در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی استان به ریاست عطاءاله اکبری برگزار شد.

در ابتداء این جلسه رؤسای ادارات راه و شهرسازی اراضی تأمین شده برای اجرای طرح اقدام ملی را ارایه و سپس روشهای واگذاری زمین در قالبهای مختلف جهت تسریع در کار تشریح شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بیان داشت: حدود ۸۰ درصد اراضی مورد نیاز طرح تأمین که پس از اعلام سامانه ثبت نام و پالایش متقاضیان، عملیات اجرایی حدود ۲۵۰۰ واحد در زاهدان و بصورت همزمان در سایر شهرهای استان آغاز خواهد شد.

وی در ادامه افزود: اقشار هدف این طرح خانوارهای با درآمد متوسط و همچنین اقشار کم درآمد تحت پوشش دستگاه های متولی از قبیل کمیته امداد، خیرین مسکن ساز، بهزیستی و.. است.

اکبری تصریح کرد: چهار شرط اصلی برای خانه دار شدن افراد: ۱. متأهل بودن ۲. سکونت در محل مورد تقاضا ۳. عدم دریافت زمین یا واحد مسکونی دولتی( فرم ج سبز) ۴. نداشتن ملک شخصی است.

مدیر کل راه و شهرسازی در ادامه گفت: در سایر شهرهای استان نیز اقدامات لازم برای تأمین زمین آغاز شده است که تاکنون در برخی از شهرهای جنوب استان زمین تأمین شده است متعاقب اعلام سامانه از سوی وزارت راه و شهرسازی کار ثبت نام از متقاضیان آغاز خواهد شد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000