طرح اقدام ملی، بازار عرضه و تقاضا را متعادل می کند

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۸/۰۹
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اضافه شدن بانک مسکن به ترکیب مجریان طرح اقدام ملی مسکن گفت: رسالت اصلی بانک مسکن، تأمین، جذب و هدایت سرمایه به سمت بازار مسکن است تا عملا صنعت مسکن از نظر هزینه ها متعادل شود.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، سیدحسین افضلی، با تاکید بر اینکه دولت باید همه ابزارهای تولید انبوه مسکن را برای بازگشت رونق به این بازار به کار بگیرد، اظهار داشت: طرح اقدام ملی مسکن یک پروژه در همین راستا است که می تواند در صورت تسریع دولت در ساخت، در بازه زمانی کوتاه به لحاظ روانی و در بازه زمانی 2-3 ساله به لحاظ تقویت سمت عرضه، بازار را به یک ثبات برساند.
وی با اشاره به آغاز ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در استان کرمان به عنوان نخستین استان گفت: این طرح ابتدا در استان کرمان به عنوان استان پایلوت اجرایی شد که دولت بتواند تمام جوانب و مشکلات در فرآیند ثبت نام را شناسایی کند تا در گام های بعدی شاهد بروز مشکلات اجرایی و مدیریتی در این پروژه نباشیم.
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: دولت در اجرای طرح اقدام ملی مسکن باید با مولفه های موجود به صورت واقع بینانه نگاه کند، از این رو توجه به شرایط عمومی مردم، اقتصاد مسکن و عوامل تأثیرگذار در رکود یا صعود بازار، از عواملی است که دولت در اجرای طرح ملی باید به آن ها توجه کند.
افضلی همچنین با اشاره به اضافه شدن بانک مسکن به ترکیب مجریان طرح اقدام ملی مسکن، گفت: رسالت اصلی بانک مسکن، تأمین، جذب و هدایت سرمایه به سمت بازار مسکن است تا عملا صنعت مسکن از نظر هزینه ها متعادل شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از رسالت های اصلی بانک مسکن، حمایت از مسکن سازان حرفه ای است، گفت: وارد کردن بانک مسکن به عرصه اجرای طرح ملی مسکن نیز در راستای رسالت اصلی بانک مبنی بر حمایت از ساخت مسکن است.
وی ساماندهی مسکن های خالی را از دیگر اقدامات پیش رو دانست و افزود: باید باور کنیم بین عرضه و تقاضای مسکن فاصله بسیاری است و باید با تولید انبوه مسکن در بازه دو تا سه سال آینده این خلاء را پر کرد.
این نماینده مردم در مجلس در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اینکه ساماندهی بافت فرسوده امروز بسیار ضروری است، زیرا با این اقدام، ضمن زیباسازی شهرها، مساکن در برابر بلایای طبیعی مانند زلزله مقاوم می شوند، گفت: یکی از ابعاد مثبت طرح بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده، افزایش تولید مسکن در کشور است، زیرا زمانی که یک ملک فرسوده تخریب می شود، به جای آن آپارتمان های چند طبقه ساخته خواهد شد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000