مدیر شعب استان کردستان در گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل عنوان کرد:

تقدیر اداره کل پدافند غیر عامل استانداری کردستان از اقدامات بانک مسکن

به مناسبت هفته بزرگداشت پدافند غیرعامل، جلسه کمیته پدافند غیرعامل، امور ایمنی و مدیریت بحران در مدیریت شعب استان کردستان برگزار شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، در این نشست جلال الدین سلیمی مدیر شعب استان ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص پدافند غیرعامل، اجرای اصول پدافند غیرعامل در مدیریت را ضروری دانست و گفت: سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) خط مشی اصلی و محور اصلی اقدامات ما در کمیته پدافند غیرعامل مدیریت است به طوریکه معظم له می فرمایند: « ملتی که اهمیت دفاع را درک نکند، به یک معنا زنده نیست»

سلیمی با اشاره به اقدامات و فعالیتهای کمیته در یک سال گذشته و نیز تقدیر کمیته پدافند غیرعامل استان کردستان از اقدامات پیشگیرانه مدیریت بانک مسکن، اظهار داشت: با توجه به تقدیر کمیته پدافند غیر عامل استانداری کردستان از اقدامات این مدیریت، امید است اعضای کمیته استان بتوانند با پیش بینی و شناسایی تهدیدها و آسیب های آتی فراروی بانک و اتخاذ تصمیمات پیشگیرانه قبل از وقوع هرگونه مخاطره و تهدید، از بانک صیانت کنند که تحقق این مهم اصلی ترین رسالت پدافند غیر عامل است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مصون سازی و کاهش آسیب پذیری زیر ساخت های اصلی، در راستای افزایش امنیت و حفاظت از مردم در برابر انواع تهدیدات از مهمترین رویکردهای پدافند غیر عامل به شمار می‌رود.

مدیر شعب استان همچنین بر برگزاری دوره های آموزشی در خصوص پدافند غیر عامل نظیر جلسه آموزشی که برای کارکنان شعب سقز برگزار شد تاکید کرد و ابراز داشت : برگزاری این دوره های آموزشی برای کارکنان و رعایت الزامات پدافند غیرعامل در بخش IT و فناوری اطلاعات بسیار ضروری و با اهمیت است و بایستی هرچه سریعتر نسبت به اجرای آن اقدام شود.

در ادامه این جلسه یونس احمدی معاون مالی و فناوری با تبریک هفته پدافند غیرعامل گفت: رسالت اصلی پدافند غیر عامل در سه موضوع اساسی حفظ منابع انسانی ،حفظ امکانات و حفظ تجهیزات خلاصه می شود که بتوان در زمان رویداد هرگونه اتفاق احتمالی شرایط ارایه خدمات به شهروندان توسط بانک مهیا شود.

همچنین در این نشست علی اصغر زارعی مسوول دفتر حراست مدیریت و دبیر کمیته پدافند غیرعامل مدیریت در رابطه با رعایت نکات امنیتی در هنگام انجام عملیات بانکی در شعب، خریدهای اینترنتی و حفظ رمزها در اینترنت و همچنین حفاظت از دستگاه­های مورد استفاده نظیر لپ­ تاپ ، موبایل و مودم توضیحاتی ارایه نمودند.

گفتنی است در پایان این نشست اعضای کمیته بر برگزاری دوره های آموزشی پدافند غیرعامل برای کارکنان با رویکرد بومی سازی و فرهنگ سازی، شناسایی مخاطرات احتمالی توسط دوایر و شعب مدیریت و لزوم رعایت اصول پدافند غیر عامل در ساختمانها، سایت دایره سیستمها و سایر مراکز فناوری و بانکداری الکترونیک تأکید کردند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000