روند نزولی قیمت مسکن ادامه دارد

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۸/۱۸
عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه قیمت مسکن در چند ماه اخیر در مسیر نزولی قرار گرفته و این روند تداوم خواهد داشت، گفت: در حال حاضر زمینه برای تحریک سازندگان به تولید مسکن فراهم است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، علیم یارمحمدی، با اشاره به الزامات ساماندهی بازار خرید و اجاره مسکن، گفت: قیمت مسکن همواره تابعی از وضعیت عرضه و تقاضا است، یعنی آنکه به هر میزانی که تقاضا بالا رفته و عرضه کاهش یابد، قیمت مسکن افزایش خواهد یافت، از این رو وضعیت بازار اجاره مسکن نیز از این امر مستثنی نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه قیمت مسکن که در مدت بیش از یک سال اخیر با رشد مواجه بوده، در چند ماه اخیر در مسیر نزولی قرار گرفته و این روند تداوم خواهد داشت.

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص افزایش اجاره بها نیز به نظر می رسد، با افزایش قیمت مسکن و کاهش معاملات خرید و فروش، خانوارها مجبور به تأمین مسکن اجاره ای شده اند و این مسئله موجب افزایش نرخ اجاره مسکن در چند ماه اخیر شده است.

یارمحمدی تاکید کرد: در شرایط کنونی بخش اعظمی از خانوارها به دلیل افزایش نرخ اجاره مسکن دچار مشکلات اقتصادی شدیدی شده اند و این مسئله موجب تشدید مهاجرت معکوس در کلان شهرها شده است.

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس افزود: تنها راهکار ساماندهی بازار اجاره مسکن، تولید مسکن به ویژه مسکن استیجاری و افزایش عرضه است، در این صورت می توان به بهبود وضعیت و متعادل شدن قیمت ها امید داشت.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر زمینه برای تحریک سازندگان به تولید مسکن فراهم است و دولت باید با ارایه راهکارهای تشویقی از جمله ارایه زمین رایگان، سازندگان را به سمت تولید مسکن ترغیب کند.

وی تاکید کرد: برای ادامه روند نزولی قیمت مسکن و ساماندهی این بازار دولت باید در دراز مدت برنامه هایی همچون تولید گسترده و انبوه مسکن را عملیاتی کند. قطعا در صورت افزایش تولید مسکن و پاسخ به تقاضای واقعی، قیمت ها متعادل و مثبت خواهد شد.

این عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس همچنین با اشاره به آغاز اجرای برنامه ملی اقدام مسکن گفت: در شرایط کنونی دولت و وزارت راه و شهرسازی برنامه ریزی گسترده ای را برای تولید مسکن در کشور انجام داده که امیدواریم با عملیاتی شدن آن شاهد یک تحرک در بازار مسکن باشیم.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000