بانک مسکن حامی زلزله زدگان

بانک مسکن همچون سال های گذشته حامی آسیب دیدگان در حوادث غیرمترقبه سیل و زلزله است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بانک مسکن طی دوره ها و سال های مختلف در صورت بروز هر حادثه غیرمترقبه، تلاش کرده است تا با آمادگی کامل به حمایت و کمک به آسیب دیدگان در این حوادث بپردازد. در این زمینه پرداخت تسهیلات حمایتی به زلزله زدگان کرمانشاه در سال های گذشته و همچنین پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان ناشی از سیل ابتدای سال جاری قابل توجه است. به طوری که بانک مسکن تلاش کرده تا با آسان سازی فرآیند پرداخت تسهیلات به شکل قرض الحسنه، در بازسازی و عادی سازی شرایط زندگی برای آسیب دیدگان در این حوادث ناگوار، نقش ویژه ای را ایفا کند. در این میان، حمایت ها و کمک های بانک مسکن به پرداخت تسهیلات بازسازی و تعمیر خلاصه نمی شود.

کارنامه عملکرد بانک مسکن در حوزه حمایت از آسیب دیدگان ناشی از حوادث غیرمترقبه نشان می دهد: خانواده بانک مسکن در جریان بروز حوادثی از این دست، با ارسال بسته های حمایتی ویژه همچون وسایل موردنیاز دانش آموزان، لوازم ضروری زندگی و ... به حمایت از آسیب دیدگان پرداخته است تا به این ترتیب، علاوه بر حمایت های اعتباری و مالی، حمایت های معنوی و غیرپولی نیز از این گروه از هموطنان انجام شود.

با توجه به کارنامه موفق این بانک در حوزه حمایت از آسیب دیدگان در حوادث غیرمترقبه، بانک مسکن همچون سال های گذشته در صورت اعلام ابلاغیه از سوی مراجع فرادست، همچنان به کمک به آسیب دیدگان زلزله اخیر در استان آذربایجان شرقی(میانه) ادامه خواهد داد.

رضا صالحی شهرابی، سرپرست اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن با اشاره به کارنامه موفق بانک مسکن در کمک و حمایت از آسیب دیدگان کشور در جریان حوادث غیرمترقبه، به پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، گفت: بانک مسکن طی سال های گذشته همواره نگاه ویژه ای در زمینه حمایت از آسیب دیدگان ناشی از سیل و زلزله داشته است. به عنوان مثال پس از وقوع سیل در ابتدای سال جاری، به سرعت روند پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به آسیب دیدگان این حادثه را در 21 استان کشور آغاز کرد. به طوری که در مرحله نخست با ابلاغ 450 میلیارد تومان اعتبار به مدیریت شعب استان های آسیب دیده کشور، تا اواسط آبان ماه بیش از 77 درصد از اعتبار ابلاغی را به شکل تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه تلاش بانک مسکن حمایت ویژه برای تسریع جریان بازسازی مناطق آسیب دیده است، اظهار کرد: این روند در ماه های آتی نیز همچون روال سابق ادامه پیدا خواهد کرد. در این میان در برخی استان ها که تمامی اعتبارات ابلاغی به شکل تسهیلات تخصیص داده شده باشد و نیاز به ابلاغ اعتبار جدید باشد با موافقت نهادهای فرادست امکان افزایش اعتبار وجود خواهد داشت.

وی به زلزله اخیر در استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: تاکنون برای پرداخت تسهیلات حمایتی به آسیب دیدگان این حادثه ناگوار دستوری به بانک مسکن ابلاغ نشده است اما در صورت ابلاغ این دستور، بانک مسکن همچون گذشته به حمایت از این گروه از هموطنان خواهد پرداخت.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000