تحرکات مثبت در بازار مسکن با آغاز برنامه اقدام ملی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۸/۳۰
وزارت راه و شهرسازی در یک سال اخیر برنامه ریزی کلانی را برای اجرای طرح ملی مسکن صورت داد و این مسئله موجب شد که این تحرکات اثر مثبتی بر بازار مسکن بگذارد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، حسن خسته بند عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به رویکرد وزارت راه و شهرسازی برای تولید انبوه مسکن به روش مشارکتی، گفت: با توجه به کمبود مسکن در کشور، دولت باید از هر روشی برای تولید مسکن و تأمین نیاز مردم به مسکن استفاده کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در یک سال اخیر برنامه ریزی کلانی را برای اجرای طرح ملی مسکن صورت داد و این مسئله موجب شد که این تحرکات اثر مثبتی بر بازار مسکن بگذارد.

خسته بند افزود: به اعتقاد من یکی از مهمترین مسائل مورد توجه در تولید مسکن باید مساحت واحدها باشد به طوریکه ساخت واحدهای با متراژ کمتر از 80 متر باید در اولویت قرار داشته باشد، زیرا با توجه به افزایش قیمت ها، مردم توان خرید مساکن با متراژ بالا را ندارند.

وی با بیان اینکه الگوی مصرف نیز نشان می دهد که بیشترین تقاضا برای واحدهای کمتر از 100 متر مربع است، گفت: این مسئله در معاملات مسکن در یک سال اخیر نیز قابل مشاهده است، زیرا بر اساس آمارها میزان خرید و فروش مساکن با متراژ بالای 100 متر کاهش چشمگیری داشته و بالعکس خرید و فروش خانه های با متراژ زیر 80 متر همچنان پررونق است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا روش تولید مسکن از جمله مشارکتی یا پیمانکاری مهم است، اما مهم تر از آن، راهکار توانمندسازی متقاضیان برای خرید مسکن است که دولت باید با مکانیزم ها و سیاست های غیرتورمی قدرت مالی خریداران را افزایش دهد.

خسته بند درباره روند کاهش قیمت برخی از تجهیزات و مصالح ساختمانی در تابستان سال جاری، ادامه داد: در چند ماه اخیر بازار مصالح ساختمانی روند باثباتی را طی کرد و حتی در برخی از اقلام مانند میلگرد و آهن قیمت ها حدود 10 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: حباب موجود در قیمت مصالح ساختمانی در دو سال اخیر به دلیل تلاطمات بازار ارز و افزایش نرخ دلار به صورت چشمگیری بالا رفت و حال در شرایط کنونی با کاهش این تلاطمات، قیمت ها منطقی تر شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، سهم بازار مصالح ساختمانی در قیمت تمام شده مسکن را بزرگ و تأثیرگذار دانست و گفت: به طور حتم کاهش قیمت مصالح ساختمانی موجب کاهش قیمت مسکن و افزایش رونق در بازار می شود و این مسئله هم به نفع سازندگان بوده و هم منافع اقتصادی خوبی برای فعالان بازار مسکن دارد.

خسته بند با تاکید بر لزوم نظارت دستگاه های نظارتی بر بازار مصالح ساختمانی نیز افزود: وزارت صمت، وزارت راه و شهرسازی، سازمان تعزیرات و بخش های دیگر باید بر روند قیمت گذاری محصولات ساختمانی نظارت کنند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000