سلیمی در مصاحبه با صدا و سیمای مرکز کردستان:

اولویت بانک مسکن در احیای بافت فرسوده و ناکارآمد

مدیر شعب استان کردستان طی مصاحبه ای با صدا و سیمای مرکز کردستان جزییات بسته حمایتی و سیاستهای اعتباری بانک مسکن درخصوص احیای بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری را در ویژه برنامه پنجره تشریح کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در این مصاحبه تلویزیونی جلال الدین سلیمی مدیر شعب استان کردستان با ارایه گزارش عملکرد از میزان تسهیلات پرداختی و تشریح سیاستهای بانک در احیای بافتهای فرسوده و ناکارآمد از آمادگی بانک مسکن در راستای تامین مالی پروژه های مسکونی مناطق بافت فرسوده خبر داد و گفت: سیاست سال جاری بانک مسکن بر احیای بافت فرسوده و بخش های ناکارآمدی شهری متمرکز شده که اولویت تامین مالی این بانک در احداث و تکمیل محلات بافت فرسوده و ناکارآمد شهری بوده و همواره نقش پیشران و راهبری و ایجاد رونق را در این بخش برعهده داشته است.

وی افزود: ارتقاء شرایط کیفی در سکونتگاه‌ها از طریق ایمن سازی و مقاوم سازی ساختمان‌ها، ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر، تخصصی شدن ساخت و سازها، گسترش فعالیت شرکت‌های توسعه‌گر و رعایت الگوی مصرف، رویکرد سال جاری این بانک است.

مدیرشعب بانک مسکن استان کردستان با اعلام اینکه کردستان یکی از استان‌های درگیر با بافت ناکارآمد و فرسوده شهری است، گفت: برای احداث و احیای هر واحد فرسوده در شهر سنندج 40 میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود 9 درصد در اختیار سازندگان عادی در شهر سنندج قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: تسهیلات برای مجتمع سازی(دو واحد و بالاتر) به ازای هر واحد 40 میلیون تومان با نرخ سود 9 درصد و 20 میلیون تومان با نرخ سود18 درصد، در مجموع 60 میلیون تومان به سازندگان عادی اعطا می‌شود.

سلیمی اعلام کرد: به سازندگان حرفه‌ای، توسعه‌گری و دارای پروانه بهره برداری نیز برای ساخت واحدهای مجتمع(دو واحد و بالاتر) به ازای هر واحد 40 میلیون تومان با نرخ سود 9 درصد و 40 میلیون تومان با نرخ سود 18 درصد، در مجموع 80 میلیون تومان در شهر سنندج اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: به سازندگان حرفه‌ای توسعه‌گری و دارای پروانه بهره برداری در صورت استفاده از تکنولوژی جدید، فناوری نوین و کاهش مصرف انرژی نیز برای واحدهای مجتمع (دو واحد و بالاتر)، به ازای هر واحد 40 میلیون تومان با نرخ سود 9 درصد و 60 میلیون تومان با نرخ سود 18 درصد، در مجموع 100 میلیون تومان اعطا خواهد شد .

مدیر شعب بانک مسکن استان کردستان در بیان مشکلات پیش روی احیای بافتهای فرسوده گفت : پیچیدگی مقررات ادارات و دستگاههای اجرایی مرتبط و بلاتکلیفی سرمایه گذاران و متقاضیان، محدودیتهای انبوه سازی خصوصا در بافت تاریخی از جانب میراث فرهنگی، بالابودن هزینه های سربار پروژه از جمله مشکلات و صعبی کار در حوزه بافت فرسوده است.

سلیمی در پایان این مصاحبه تلویزیونی از آمادگی صددرصد بانک مسکن برای حمایت مالی از سرمایه گذاران و متقاضیان در جهت احیای بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری خبر داد.

گفتنی است بر طبق این گزارش متقاضیان و سرمایه گذاران برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تسهیلات احیای بافتهای فرسوده و ناکارآمد می توانند به شعب بانک مسکن مراجعه نمایند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000