مدیرشعب بانک مسکن استان همدان خبر داد:

اولویت سپرده گذاران صندوق یکم در طرح اقدام ملی

مدیر شعب استان همدان اظهار کرد: متقاضیان واجد شرایط حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم چنانچه بخواهند در طرخ اقدام ملی مسکن در بافت فرسوده صاحب خانه شوند نرخ سود تسهیلات آنها ۶درصد و در سایر نقاط شهری ۸درصد خواهد بود.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، رسول مالمیر مدیر شعب استان همدان با بیان اینکه بانک مسکن دولتی بوده و رسالت آن تأمین مسکن برای اقشار مختلف جامعه است،بیان داشت: این بانک در راستای سیاست‌های دولت در بخش مسکن به ‌عنوان بانک عامل در استان همدان قدم برمی‌دارد و مدیریت شعب بانک مسکن استان همدان، از ابتدای سالجاری تا پایان مهر ماه در بخش اشتغالزایی 105 فقره تسهیلات قرض الحسنه بالغ بر سی میلیارد ریال را به افراد تحت پوشش و معرفی شدگان نهادها و سازمانهای حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد شهید، بهزیستی و اداره کار پرداخت کرده است.

شایان ذکر است که مبالغ این تسهیلات از 50 تا 500 میلیون ریال بوده که تعدادی از سیل زدگان را نیز پوشش داده است.

مالمیر در ادامه در خصوص وضعیت کنونی استقبال شهروندان از تسهیلات مسکن یکم در استان همدان گفت:پس از افزایش جهشی قیمت مسکن و کاهش قدرت خرید مردم در سنوات اخیر، استقبال از این تسهیلات در استان همدان همچون کل کشور روند کاهشی داشته است. اما با توجه به کلید خوردن طرح اقدام ملی مسکن و در اولویت بودن دارندگان صندوق پس انداز مسکن یکم که موعد تسهیلات آنها فرا رسیده است، در برخورداری از این طرح ؛انتظار می رود استقبال از تسهیلات مسکن یکم نیز افزایش یابد.

مدیر شعب در تشریح این مطلب افزود: در ارایه تسهیلات مسکن برای طرح اقدام ملی اولویت با افرادی است که در صندوق پس‌انداز مسکن یکم ثبت‌نام کرده‌ و موعد دریافت تسهیلات آنها فرا رسیده باشد، متقاضیان واجد شرایط چنانچه بخواهند در بافت فرسوده از تسهیلات استفاده کرده و در طرح اقدام ملی مسکن صاحب خانه شوند؛ نرخ سود تسهیلات آنها شش درصد و در سایر نقاط شهری هشت درصد خواهد بود.

رسول مالمیر در بخش دیگری از گزارش عملکرد هفت ماهه استان به وضعیت مطالبات استان اشاره کرد و گفت: با توجه به ابلاغ دستورالعمل بانک مرکزی جمهوری اسلامی مربوط به ماده (2) تبصره 35 قانون اصلاح قانون بودجه سال 1395 و نیز بند «ل» تبصره 16 قانون بودجه سال 1398 ، بانک مسکن می تواند در صورت تسویه یکجا و نقدی باقیمانده از اصل تسهیلات توسط مشتریان مشمول؛ در چارچوب ضوابط و اولویت‌های ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به بخشودگی سود تسهیلات به همراه جرائم متعلقه اقدام کند؛ البته این موضوع برای قراردادهایی است که اصل تسهیلات دریافتی تا سقف 100 میلیون تومان برای تسهیلات تکلیفی و تا سقف 50 میلیون برای تسهیلات سایر بخش ها بوده و حداکثر تا پایان سال 1395 به سرفصل مطالبات غیر جاری انتقال یافته باشد.که امیدواریم دامنه شمول این بخشودگی در آینده نزدیک افزایش یابد.

مدیر شعب استان، استقبال وام‌گیرندگان بانک مسکن استان همدان از اجرای طرح بخشودگی سود و جرائم را مناسب ولی ناکافی عنوان کرد و گفت: با توجه به تمدید طرح تبصره 35 تا پایان آذر و طرح میثاق تا پایان سالجاری از شهروندان خواست ضمن استفاده از مزایای مطلوب این طرح ها با پرداخت دیون خود ، بانک مسکن را در ارایه خدمات و تسهیلات به سایر هموطنان یاری کنند.

مالمیر با بیان این که بانک مسکن اصلی ترین بانک تامین کننده مالی حوادث غیرمترقبه همچون سیل، زلزله و... است، خاطر نشان کرد: تا زمانی که مشتریان تسهیلاتی بانک مسکن به پرداخت بدهی های معوق خود اقدام نکنند، بانک مسکن نیز نمی تواند به درستی نقش خود را ایفا کند و این درحالی است که کاهش مانده بیش از سه هزار میلیارد ریالی مطالبات معوق بانک مسکن مدیریت شعب استان همدان نیازمند اراده جمعی و وفای به عهد تسهیلات گیرندگانی است که، تا به امروز در پرداخت اقساط خود کوتاهی کرده اند.

مدیرشعب بانک مسکن استان همدان با تاکید بر استفاده شهروندان از طرح های بخشودگی سود و جرائم گفت : تاکنون 1300 پرونده با استفاده از طرح های یاد شده تعیین تکلیف و منجر به تسویه بدهی شده است.

رسول مالمیر در خصوص پرداخت تسهیلات به سیل زدگان استان گفت: تا پایان مهرماه سال جاری بالغ بر 740 میلیارد ریال تسهیلات در قالب 2744 پرونده از 3029پرونده معرفی شده به بانک، به هم استانی های عزیز آسیب دیده از سیل پرداخت شده است و الباقی نیز در دست اقدام می باشد که امیدواریم مشمولین این تسهیلات در اسرع وقت با در دست داشتن مدارک لازم جهت تشکیل پرونده به شعب مراجعه کنند.

مدیر شعب استان همدان در ادامه گزارش به پرداخت تسهیلات مشارکت اشاره و بیان کرد : بانک مسکن استان همدان برای ایجاد رونق در بخش تولید مسکن بیش از نهصد و سه میلیارد ریال تسهیلات 600 تا 1300 میلیون ریالی برای احداث 2072 واحد پرداخت کرده است.

مدیرشعب بانک مسکن استان همدان در بخش دیگری از گزارش خود با تاکید بر این که بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی در بخش مسکن به منظور کمک به خانه دار نمودن اقشار مختلف جامعه، اقدام به اعطای تسهیلات خرید مسکن می کند، عنوان کرد: در زمینه خرید با سپرده و بدون سپرده نیز تاکنون برای یک هزار و 200 پرونده بالغ بر 750 میلیارد ریال و برای فروش اقساطی 778 واحد بالغ بر 320 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

رسول مالمیر در پایان گزارش عملکرد هفت ماهه استان با قدردانی از تلاش و همراهی کارکنان مدیریت و شعب بانک مسکن استان همدان که منجر به حضور استان همدان در جمع مدیریت های برتر کشور شد ، از عموم مشتریان تقاضا کرد با پرداخت به هنگام اقساط خود ضمن همراهی بانک مسکن ،زمینه را برای برخورداری تعداد بیشتری از هموطنان از تسهیلات بانک مسکن فراهم کنند.همچنین از شهروندان خواست برای آگاهی از شرایط و ضوابط بخشودگی سود و جرائم و سایر خدمات به شعب بانک مسکن در سراسر استان مراجعه کنند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000