رحیمی انارکی، مدیرعامل بانک مسکن در استان گلستان:

افتخار ما، پیشگامی و حضور موثردرحوادث طبیعی است.

رحیمی انارکی تصریح کرد: در طی حوادثی که سالیان اخیر در کشور اتفاق افتاده است، بانک مسکن همیشه پیش‌گام بوده و این موضوع مایه افتخار و باعث نیک‌نامی و خیروبرکت برای کارکنان بانک مسکن می‌باشد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مراسم تکریم و تودیع محمد غفوریان مدیر سابق استان گلستان و معارفه مجید اسدی فر مدیر جدید استان با حضور ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک، جعفر آقاملائی عضو هیأت‌ مدیره، محمود لاری مدیر امور استان‌ها و بازاریابی، مسعود ایزدی مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت، سید مرتضی حسینی رییس اداره کل حفاظت پرسنلی و مدیران اجرایی استان برگزار شد.

مدیرعامل بانک مسکن در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور در استان گلستان و در جمع همکاران، از تلاش‌ها و زحمات یکایک کارکنان صف و ستاد در تمامی سطوح سازمانی به جهت عملکرد مطلوب در حوزه‌های مختلف بانک به‌ ویژه در حادثه سیل اخیر استان گلستان تشکر و قدردانی کرد.

رحیمی انارکی عملکرد مدیریت استان گلستان در حوزه مربوط به سیل استان را شاخص و برجسته ارزیابی کرد و افزود: مدیریت و اجرای امور مربوط به سیل‌زدگان توسط کارکنان مدیریت استان گلستان، علی رغم تمام سختی‌ها به صورت ارزنده ای انجام شد و این موضوع یک نقطه قوت برای مجموعه بانک مسکن است. مدیرعامل بانک ادامه داد: حضور و نقش فعال و پررنگ بانک در این‌گونه حوادث قهری و غیرمترقبه نشان‌دهنده آن است که بانک مسکن همواره در زمان حوادث و بلایای ناگوار یکی از اولین مجموعه‌هایی است که با تمامی توان و نیروی خود ورود پیدا می‌کند.

رحیمی انارکی تصریح کرد: در طی حوادثی که سالیان اخیر در کشور اتفاق افتاده است، بانک مسکن همیشه پیش‌گام بوده و این موضوع مایه افتخار و باعث نیک‌نامی و خیروبرکت برای کارکنان بانک مسکن می‌باشد.

رییس هیات‌ مدیره بانک مسکن در بخش دیگری از سخنان خود به بخش مسکن و رکود شدید و بی‌سابقه آن پرداخت و ابراز امیدواری کردد که رکود موجود در این بخش بیش از این تداوم و تعمیق نیابد. وی عنوان کرد: به‌منظور جلوگیری از این رکود، بانک اقداماتی را صورت داد که از آن جمله افزایش قدمت واحدهای مسکونی مشمول استفاده از تسهیلات بانک مسکن از 25 سال به 30 سال است.

مدیرعامل بانک افزود: نتیجه این اقدام مهم ، بازخوردهای بسیار مثبتی بوده که ما دریافت کردیم و این موضوع در آمار عملکرد تسهیلات اعطایی بانک که دربردارنده رشد خوبی در این حوزه است مشاهده شد. وی همچنین یادآور شد این اقدام در تسهیلات اعطایی از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن و نیز تمامی حساب‌های تعهدی بانک به‌استثنای صندوق پس انداز مسکن یکم که مصوبه شورای پول و اعتبار بوده و در اختیار بانک مسکن نمی‌باشد به مرحله اجرا درآمده است.

رحیمی انارکی در ادامه اظهار داشت: اقدام دیگری که مصوبه آخرین جلسه هیات‌ مدیره بانک است، پرداخت تسهیلات ساخت مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن تا 80 درصد هزینه باقی‌مانده اجرای طرح می‌باشد که این موضوع باعث افزایش جذابیت و استفاده بیشتر مشتریان و متقاضیان از اوراق خواهد شد.

به گفته وی، افزایش سقف تسهیلات جعاله به دو برابر میزان فعلی از محل اوراق که در حال حاضر در دستور کار شورای پول و اعتبار می‌باشد و نیز افزایش دو برابری سقف تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق حق تقدم از جمله اقدامات دیگری است که در صورت تصویب، در آینده‌ای بسیار نزدیک به مرحله اجرا خواهد رسید.

رییس هیأت‌ مدیره بانک همچنین ابراز امیدواری کرد تا با اجرای این اقدامات و ایجاد امکانات مذکور، بتوانیم رونق هر چه بیشتر بخش مسکن و متعاقباً مصرف بیشتر اوراق و نیز افزایش امکان جذب منابع بیشتر را فراهم آوریم.

وی گفت: در این راستا محصولات مختلفی نیز در اداره کل بررسی‌های اقتصادی و توسعه محصول در دست مطالعه و برنامه‌ریزی است که به‌محض اتمام مراحل بررسی و تصویب آن ، به شبکه ابلاغ و در سیستم‌های بانک طراحی و اجرایی خواهد شد. رحیمی انارکی با بیان این مطلب، از آماده شدن بخش مهمی از سیستم Core banking بانک خبر داد و گفت این بخش، مربوط به حوزه تسهیلات مشارکت بانک می‌باشد که بسیار جامع و کامل بوده و هم‌اکنون در مرحله رفع اشکال و نواقص موجود است.

وی اضافه کرد، با راه‌اندازی سیستم یکپارچه بانک،سیستم نوین تا پایان سال جاری و سیستم خوددریافت تا پایان آذرماه 98 از سیستم‌های شعب حذف خواهد شد.

مدیرعامل بانک در ادامه سخنان خود از عملکرد مطلوب و زحمات محمد غفوریان مدیر سابق شعب استان گلستان تشکر و قدردانی کرد و ضمن اشاره به رشد 3 درصدی منابع بانک گفت:

جذب منابع در سال 98 برای کل بانک با سختی‌های زیادی همراه بود، اما در استان گلستان با وجود حادثه سیل اخیر، میزان رشد منابع بیش از 15 درصد می‌باشد و این مهم نشانگر زحمات مؤثر، ارزشمند و عملکرد بسیار خوب یکایک همکاران استان است و این موضوع جای تشکر و قدردانی دارد.

وی افزود، نتیجه این عملکرد مطلوب و ارزشمند، کسب رتبه دوم کشوری در ارزیابی عملکرد 6 ماهه نخست سال جاری است که نشان‌دهنده پتانسیل بالا در استان گلستان بوده و این جای تبریک دارد.

همچنین در ادامه این مراسم، مجید اسدی فر مدیر شعب استان گلستان طی سخنانی از اعتماد مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره و مدیران عالی‌رتبه بانک و نیز از استاندار گلستان و حضور کارکنان در این مراسم، تشکر و قدردانی و در ادامه از مدیران سابق استان گلستان به‌ویژه محمد غفوریان یاد کرد و از زحمات ارزشمند آنان تقدیر کرد.

اسدی فر در ادامه گفت: با توجه به وقوع حادثه سیل طی روزهای آغازین سال 98 در استان گلستان، انتظار آن است که باهمت و همدلی کارکنان، آلام و دغدغه‌های مردم آسیب‌دیده از سیل برچیده شود و این موضوع باید به ‌عنوان یکی از اولویت‌های مهم در دستور کار ما قرار گیرد.

وی اضافه کرد: روند حرکتی کلی استان گلستان بسیار مطلوب می‌باشد و انتظارم تداوم این روند در سایه رهنمودهای مدیران عالی بانک می‌باشد و امیدوارم در مقطع پایانی سال در فرآیند ارزیابی عملکرد رتبه اول کشوری را احراز نماییم.

اسدی فر گفت؛ اعتقاد دارم همه جای ایران سرای من است و اگر مسوولیتی را قبول کرده ام می باید مجدانه تلاش نمایم چرا که تمامی دغدغه من پیشرفت ایران اسلامی و اعتلای نام بانک مسکن می باشد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000