مدیر شعب استان البرز:

تعامل بانک و انبوه سازان زمینه ساز رونق صنعت ساختمان می شود

گسترش تعامل بانک و انبوه سازان زمینه ساز رونق صنعت ساختمان و تحرک و پویایی در اقتصاد ملی می شود.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مهدی بلوچی مدیر شعب استان البرز در نشست با انبوه سازان استان البرز ضمن بیان اینکه منافع مشترک فراوانی بین ما وجود دارد و بانک مسکن و انبوه سازان به نوعی هم خانواده هستند و هر دو در یک راستا حرکت میکنند بر لزوم مشارکت، همدلی و همکاری سازمان ها و ارگان های ذیربط در زمینه حمایت از صنعت مسکن و ساختمان تاکید کرد.

وی تصریح کرد: همان گونه که بانک مسکن تمام تلاش خود را معطوف به رونق بخشیدن به بخش مسکن و خروج از رکود در این بخش کرده است، انبوه سازان نیز در همین مسیر قدم برداشته اند و این نشان می دهد هر دو، یک هدف مشترک را دنبال می کنند و انتظار می رود تعامل انبوه سازان با ما همچنان رو به گسترش باشد.

بلوچی افزود: بانک مسکن آمادگی دارد در بستر قانونی، تعامل همه جانبه ای را با انبوه سازان به منظور رونق ساخت و ساز در استان انجام دهد و در این زمینه محدودیتی برای انجام خدمات قائل نیستیم.

وی اظهار داشت: بانک مسکن تنها بانک تخصصی مسکن در کشور می باشد و به تبع این تخصص نیز متولی اجرای سیاست های دولت در زمینه اجرای تکالیف بخش ساختمان می باشد.

وی ضمن بیان این موضوع که با بازسازی و احیای بافت فرسوده شهری نه تنها می توان به زیباسازی شهر کمک کرد، بلکه می توان در حفظ منابع و انرژی صرفه جویی کرد و از به هدر رفتن انرژی ها و سرمایه های ملی کشور با ساخت ساختمان های مدرن جلوگیری کرد، گفت: در سال جاری یکی از مهم ترین اولویت های بانک پرداخت تسهیلات در بافت فرسوده شهری می باشد و در راستای اجرای سیاست های اعتباری بانک، مقرر شده تسهیلات بافت فرسوده شهری به سازندگان حرفه ای که دارای صلاحیت فنی هستند و از تکنولوژی و فناوری های نوین استفاده می کنند پرداخت شود.

انبوه سازان ضمن تشکر از بانک مسکن جهت میزبانی این جلسه اظهار کردند: حمایت از انبوه سازان باعث بالا رفتن راندمان کاری و تسهیل در فرآیند خانه دار شدن مردم و در نهایت بالا رفتن سطح رضایت شهروندان می شود. آنها در حوزه صنعت و سایر بخش های اقتصادی، بر اهمیت نقش فعال سازی بخش مسکن و ساختمان و تاثیر آن بر اشتغال زایی و درآمدزایی مردم استان تاکید کردند.
انبوه سازان ضمن تشکر از زحمات و تلاش بانک مسکن جهت پیگیری امور انبوه سازان استان، از بانک مسکن به عنوان حامی یاد کردند.

همچنین انبوه سازان حاضر در این نشست ضمن بیان اینکه بانک مسکن در مدت اخیر تلاش بیشائبه ای را برای رونق بخشیدن به بخش مسکن و خروج از تورم موجود در این بخش کرده است گفتند رونق فعالیت های ساخت وساز مسکن باعث ایجاد تحرک و پویایی در چندین صنف و شغل و در نهایت باعث رونق در کل کشور می شود.

انبوه سازان افزودند: در طول سال های اخیر همچنان در عرصه ساخت و ساز و تولید مسکن با همه چالش های عرصه تولید به فعالیت خود ادامه دادند ولی در این مسیر نیاز به حمایت بانک مسکن به شدت احساس می شود.

در ادامه تعدادی از انبوه سازان حاضر در جلسه با بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود مشکلات اساسی را مطرح و از بانک تقاضای حمایت بیشتر کردند: تسهیل و تسریع در قوانین، مقررات و اخذ مجوزها و حمایت دستگاه های دولتی می تواند انبوه سازان را ترغیب به مشارکت بیشتر در احیای بخش مسکن، بخصوص در بافت فرسوده نماید.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000