ثبت نام ۲۶۰ هزار نفر در طرح اقدام ملی تاکنون

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۱۰/۰۱
وزیر راه و شهرسازی از ثبت نام ۲۶۰ هزار نفر متقاضی طرح اقدام ملی مسکن تاکنون خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم تفاهم نامه ساخت 200 هزار واحد مسکونی برای بازنشسته ها،مستمری بگیران و اقشار کارگر اعلام کرد: در مرحله اول ثبت نام های طرح اقدام ملی تاکنون ۲۶۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند و در این راستا همچنین وزارت راه و شهرسازی با همکاری سایر وزارتخانه‌ها در تلاش است تا زمینه خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه را فراهم ‌کند.

وی تاکید کرد: امضای تفاهم‌نامه های ساخت مسکن با سایر وزارتخانه ها و ارگان ها گام مهم و موثری در خانه دار کردن اقشار مختلف جامعه است و تفاهم نامه ساخت 200 هزار واحد مسکن کارگری نیز اقدام مهمی در جهت مسکن دار کردن طیف کارگر، بازنشسته و مستمری بگیر به شمار می‌رود که امیدواریم این اقدام در مراحل و سال های بعد نیز تداوم پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه همکاری دو وزارتخانه در ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی طی سه سال محقق می شود، افزود: واجدان شرایط توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی و معرفی خواهند شد.

وی طرح اقدام ملی مسکن را اقدامی فراگیر عنوان کرد و گفت: تفاهم‌نامه‌هایی که در حال انعقاد است و یا پیش‌تر با سایر وزارتخانه ها به امضا رسیده است با هدف ورود همه دستگاه ها به برنامه های تامین مسکن دولت تهیه شده است با این هدف که همه دستگاه‌های مرتبط با امر مسکن، فعالیت خود را در زمینه خانه دار کردن اقشار هدف خود آغاز کنند.

وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: تفاهم‌نامه‌های احداث مسکن اقشار هدف برای تسریع و تسهیل در خانه دار کردن اقشار مختلف جامعه است؛همان گونه که در قانون اساسی نیز دولت به صراحت وظیفه تسهیل در خانه دار کردن مردم را برعهده دارد.

اسلامی همچنین اعلام کرد:از مجموع 260 هزار متقاضی که تاکنون در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند 20 هزار متقاضی ساخت مسکن در بافت فرسوده شناسایی شده است.این در حالی است که در نهایت و پس از اتمام مراحل ثبت نام، لیست ثبت نام پالایش می شود و افرادی که واجد شرایط نیستند، از لیست ثبت‌نام شدگان حذف خواهند شد.

وی گفت:لازم به تاکید است که طرح اقدام ملی مسکن دهک‌های مختلف جامعه را هدف قرار داده و برای تامین مسکن آن‌ها زمینه‌سازی کرده‌ است. دهک یک تا سه از طریق سازمان‌های حمایتی خانه‌دار می‌شوند و دهک‌های چهار تا هفت از طریق واگذاری اراضی به صورت فردی و گروهی و یا معرفی به پروژه‌های در حال ساخت طی امسال و سال آتی صاحب مسکن می‌شوند.همچنین ‌ طرح اقدام ملی مسکن در اراضی به متقاضیان واگذار می‌شود که واجد زیرساخت‌های لازم هستند و در بافت شهری قرار دارند.

اسلامی تاکید کرد: همراهی بانک‌ها در تامین منابع مالی ساخت مسکن اقدامی ارزشمند است و در تفاهم نامه‌ همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بانک رفاه،نیز بانک توسعه تعاون و صندوق بازنشستگی و بانک مرکزی همکاری مناسبی خواهند داشت.

وی همچنین تاکید کرد:در اجرای طرح ملی اقدام مسکن از مجریان وسازندگان ذی صلاح ساختمانی استفاده خواهد شد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000