متروی شهر جدید هشتگرد افتتاح شد

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۱۰/۱۰
با حضور و به فرمان رییس جمهوری صبح امروز متروی شهر جدید هشتگرد افتتاح شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، حسن روحانی رییس جمهوری، صبح امروز با حضور در محل ایستگاه قطار برقی-مترو-شهر جدید هشتگرد، مسیر دسترسی ریلی این شهر جدید به شهرهای کرج و تهران را افتتاح کرد.

در مراسم افتتاح قطار برقی هشتگرد-کرج-تهران، مدیر عامل و رییس هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در حضور رییس جمهوری مشخصات این خط مترو را تشریح کرد.

حبیب اله طاهرخانی، مدیر عامل و رییس هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در تشریح جزییات خط متروی هشتگرد-کرج-تهران خطاب به رییس جمهوری و سایر حاضران اعلام کرد: شهر جدید هشتگرد در اواخر دهه 60 مکان یابی و سپس عملیات احداث آن آغاز شد.

وی افزود: طول کل خط قطار برقی هشتگرد 26.9 کیلومتر است که در ساخت خط ریل این مسیر 6500 تن ریل استفاده شده است.

طاهرخانی گفت: ایستگاه قطار برقی-مترو-شهر جدید هشتگرد بزرگترین ایستگاه رو سطحی کشور است که 22 هزار مترمربع مساحت دارد. همچنین مساحت محوطه این ایستگاه 25 هکتار است.

وی افزود: در ساخت این مسیر ریلی،17 دستگاه پل،64 آبرو،42 کیلومتر دیوار پیرامونی و 7 دستگاه کانال آب احداث شده است. همچنین در ایستگاه متروی شهر جدید هشتگرد که بزرگترین ایستگاه رو سطحی کشور محسوب می شود امکاناتی همچون ایستگاه های اتوبوس و تاکسی و همچنین پارکینگ وسایل نقلیه شخصی طراحی شده است.

طاهرخانی گفت: برنامه ریزی شده است ظرفیت پارک 4 هزار دستگاه خودروی شخصی در پارگینگ ایستگاه متروی هشتگرد فراهم شود که هم اکنون این امکان برای پارک هزار خودرو فراهم شده است.

براساس اعلام طاهرخانی این خط مترو ظرفیت جابه جایی 250 هزار نفر مسافر را داردو برای احداث آن هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است. خط متروی هشتگرد در امتداد ایستگاه متروی صادقیه تهران و گلشهر کرج قرار دارد و دو ایستگاه یکی در شهر جدید هشتگرد و یکی در میانه مسیر بین هشتگرد و گلشهر برای جابه جایی مسافران طراحی شده است. شهر جدید هشتگرد 65 کیلومتر از تهران فاصله دارد.

وی حمل و نقل سریع، ارزان و آسان شهروندان هشتگرد و مناطق پیرامونی به شهرهای کرج و تهران و همچنین کاستن از بار ترافیکی و بهبود شرایط آلودگی هوای دو کلانشهر تهران و کرج به دلیل کاهش بار ترافیک و همچنین کاهش استفاده از خودروی شخصی برای تردد بین هشتگرد،کرج و تهران را از مزایای مهم افتتاح و راه اندازی متروی هشتگرد برشمرد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000