وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح متروی هشتگرد اعلام کرد

تغییر رویکرد از خودرومحوری به حمل و نقل ریل پایه

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۱۰/۱۰
وزیر راه و شهرسازی از تلاش برای تغییر رویکرد از خودرومحوری به حمل و نقل ریل پایه در دولت خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا،محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، در مراسم افتتاح متروی شهر جدید هشتگرد اعلام کرد: تغییر رویکرد از خودرو محوری به حمل و نقل ریل پایه گام بزرگی است.

وی با اشاره به افتتاح متروی شهر جدید هشتگرد گفت: کاهش چشمگیر ترافیک بزرگراه کرج-تهران از اثرات مثبت افتتاح مترو هشتگرد است.

وی در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از مترو گلشهر به شهر جدید هشتگرد که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز یکی از وعده‌های دولت عملی شد، گفت: تا پایان دولت دوازدهم، حدود هزار و ۵۰۰ کیلومتر ریل جدید به شبکه ریلی کشور اضافه می‌‌شود. این توسعه شامل خطوط جدید و خطوط دوم برای افزایش راندمان و ایمنی بیشتر محورهای ریلی است که بخشی از آن خطوط حومه‌ای نظیر مترو هشتگرد است.

اسلامی خاطرنشان کرد: با افتتاح این قطار حومه‌ای، معضل بزرگ ترافیک اتوبان کرج به‌ویژه منطقه کردان که مردم بسیاری از آن آسیب می‌بینند، تا اندازه زیادی حل می‌شود و با احداث مترو، راه‌حلی اساسی برای آن پیش‌بینی شده است.

وی افزود: تا پایان دولت دوازدهم ۵۸۰ کیلومتر آزادراه به آزادراه‌های کشور اضافه می‌شود که یکی از آن‌ها، پروژه‌ ۱۶۰ کیلومتری آبیک-گرمسار است. این آزادراه یک بار بزرگ ترافیکی را از اتوبان کرج خارج کرده و آسایش مردم را موجب می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه استان البرز شاهد بهترین روند توسعه در زیرساخت‌های حمل‌ونقل است، ابراز کرد: با بهره‌برداری از این خطوط، مردم از آسایش و کیفیت‌ بیشتری در زندگی خود برخوردار شوند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000