عملکرد مطلوب بانک مسکن در حمایت از بخش مسکن

بانک مسکن به عنوان بانکی تخصصی، از دیر باز نقش قابل ملاحظه ای در تامین مالی بخش مسکن ایفا کرده و می تواند با رونق بخشی به این بخش، نبض بازار مسکن را مدیریت کند .
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، احمد علی جعفری مدیریت شعب استان در دیدارهای جداگانه با معاونان استاندار مرکزی، ضمن ارائه آماری از وضعیت منابع تجهیز شده و تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک مسکن استان طی 9 ماهه ابتدای سال جاری، گزارشی از عملکرد موفق بانک در فروش اقساطی بالغ بر 96 درصد از تسهیلات مسکن مهر و تحقق اهداف در بخش تامین مالی ساخت بافت فرسوده شهری ارائه داد.

همچنین جعفری،از آمادگی بانک در حمایت همه جانبه از طرح های اخیر مصوب دولت از جمله طرح اقدام ملی برای تسهیل بخشی به امر خانه دار کردن افراد ، افزایش قدرت خرید مسکن خانواده های میان در آمد و کم در آمد جامعه و تعادل بخشی در حوزه مسکن خبرداد.

بهروز اکرمی معاون سیاسی امنیتی استاندار در این دیدار گفت: فراهم آوردن مسکن خوب به عنوان یکی از ضروریات زندگی و ایجاد سر پناهی مقاوم و ایمن برای خانواده ها همواره از دغدغه های برنامه ریزان وسیاستگذاران کشور بوده و می باشد و دولت تلاش دارد به پشتوانه بانک های عامل به این مهم دست یابد .

وی بانک مسکن را یگانه بانک متخصص در حوزه مسکن و محصولات آن را مناسب برای استفاده خانواده ها دانست واظهار داشت : پرداخت تسهیلات مناسب با نرخ سود کم و باز پرداخت طولانی مدت در بانک مسکن، آرزوی خانه دار شدن را برای اقشار مختلف مردم محقق می کند و امیدوارم با این تسهیلات و تمهیداتی که دولت محترم در طرح اقدام ملی اندیشیده ، گام موثری برای رفع مشکل مسکن مردم استان برداشته شود .

سعید فرخی معاون هماهنگ کننده امور اقتصادی استاندار نیز در نشست با مسوولین بانک مسکن استان اظهار داشت: رونق مسکن به عنوان صنعتی پیشتاز ، بخش های زیادی از اقتصاد ملی را تحت تاثیر قرار داده و بایدگفت: نقش تسهیلات دهی بانک مسکن در رونق بازار معاملات، انکار ناپذیر است .

فرخی با تجلیل از عملکرد بانک مسکن استان طی سالهای گذشته و امسال ، تراز سود و تسهیلات بانک را همواره مثبت ارزیابی و در مجموع، عملکرد بانک در تمامی طر ح های واگذاری شده از سوی دولت و نیز در ایفای تعهدات بانک به مردم را رضایت بخش دانست. وی افزایش قیمت مصالح و تجهیزات ساختمانی خصوصا پس از اعمال تحریم ها علیه ایران را در افزایش قیمت مسکن نسبت به توان مالی اقشار ضعیف جامعه موثر دانست و گفت : شایسته است با حفظ پول و ارزش آن در چرخه تولید مسکن و با تمرکز وجوه از سوی فعالین بخش مسکن در این بانک دولتی ، ضمن تقویت سرمایه بانک، در افزایش تولید محصولات نهاده های ساختمانی و متعاقبا در ثبات قیمت های آن در شرایط کنونی تمهیداتی اندیشه شود .

همچنین مهدی زندیه وکیلی، معاون هماهنگ کننده امور عمرانی استانداری مرکزی، دقت نظر بانک مسکن در ارزیابی از واحدهای احداثی با مشارکت بانک و رعایت اصول ایمنی و تطابق ساخت و سازها با استانداردهای ملی و قانونی را ستود و از سخت گیری بانک برای مصرف صحیح و بهینه تسهیلات تمجید کرد .

وی از پروژه های بنا شده در استان با مشارکت و حمایت مالی بانک مسکن و از جمله پروژه 1400 واحدی مسکن مهر امام صادق (ع)، پروژه های احداثی در کوی کوثر و نیز پروژه های احداثی توسط شرکت پارس مسکن الوند اراک؛ به عنوان پروژه های نمونه کشوری یاد کرد و اظهار داشت: حمایت مالی بانک مسکن توام با نظارت کارشناسانه آن، طرح های توسعه ای استان را یکی پس از دیگری به بهره برداری رسانده و انتظار می رود با توجه به اهمیت تولید و رونق آن با حمایت بخش عرضه از طریق ارائه تسهیلات ساخت مسکن خاصه در بخش بازآفرینی بافت فرسوده شهری و مقاوم سازی مسکن روستایی، همچنان شاهد حضور و عملکرد مطلوب بانک مسکن در تامین مالی و نظارت بر ساخت واحدهای مزبور باشیم.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000