عضو کمیسیون عمران مجلس:

خلأ استفاده از ظرفیت صنعتی سازی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۱۰/۲۲
در شرایط کنونی کشور دارای شرکت های بسیار قدرتمند و متخصص در عرصه تولید ساختمان است، اما متأسفانه تاکنون از این ظرفیت های به خوبی استفاده نشده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، سیدحسین افضلی، با اشاره به اهمیت توجه به مقوله صنعتی سازی بخش مسکن، گفت: در شرایط کنونی توجه چندانی به مسئله صنعتی سازی ساختمان صورت نمی گیرد و این مسئله موجب شده که هزینه تمام شده ساخت بسیار بالا تمام شود.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم استفاده بهینه از ظرفیت شرکت های صنعتی تولید ساختمان، ادامه داد: خوشبختانه در شرایط کنونی کشور دارای شرکت های بسیار قدرتمند و متخصص در عرصه تولید ساختمان است، اما متأسفانه تاکنون از این ظرفیت های به خوبی استفاده نشده است.

ضرورت حمایت از شرکت های دارای اهلیت برای تولید صنعتی مسکن

وی با بیان اینکه دولت و وزارت راه و شهرسازی همواره به دنبال ارائه حمایت های کلان بوده اند گفت: در کنار سیاستگذاری کلید بهبود وضعیت تولید مسکن در کشور، حمایت از شرکت های دارای اهلیت برای تولید صنعتی مسکن است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر ضرورت حمایت از شرکت های دارای اهلیت برای تولید صنعتی مسکن تصریح کرد: در سال های گذشته برای اجرای پروژه های کلان از جمله پروژه مسکن مهر شرکت های پیمانکاری انتخاب شدند، اما متأسفانه در حین اجرای پروژه، برخی از این شرکت ها نتوانستند به تعهداتشان عمل کنند؛ از این رو بررسی سوابق شرکت ها و انتخاب شرکت های دارای اهلیت اهمیت بسیاری دارد.

کاهش زمان و هزینه ساخت با توسعه صنعتی سازی

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه صنعتی سازی ساختمان موجب کاهش هزینه در زمان ساخت و کاهش اتلاف انرژی می شود، گفت: البته همواره صنعتی سازی به معنای انبوه سازی نیست، بلکه با اتکا بر شرکت های صنعتی می توان ساختمان هایی ایمن و با الگوی مصرف مناسب تولید کرد.

افضلی با اشاره به اینکه سال ها در مورد صنعتی سازی بحث می شود، گفت: باید در این خصوص گام عملیاتی برداشته شود و انگیزه صنعتی سازی برای توسعه گران و انبوه سازان فراهم شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000