متقاضیان سرمایه‌گذاری فقط تا فردا فرصت دارند

مهلت ۲ روزه برای خرید اوراق گواهی سپرده بانک مسکن

تنها دو روز به پایان مهلت سرمایه‌گذاری مطمئن از طریق خرید اوراق گواهی سپرده بانک مسکن با سررسید ۹ ماهه و نرخ سود سالانه ۱۸ درصد باقی مانده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بانک مسکن در هفته جاری نسبت به انتشار 1500 میلیارد تومان اوراق گواهی سپرده با نرخ سود سالانه 18 درصد و سررسید 9 ماهه اقدام کرده است.

بخشی از این اوراق از ابتدای هفته تا صبح امروز (چهارشنبه) به فروش رفته اما بخش باقی‌مانده اوراق مذکور تا پایان وقت کاری شعب بانک مسکن در روز پنج‌شنبه (فردا) نیز قابل معامله است.

متقاضیان خرید این اوراق می‌توانند به هر یک از شعب بانک مسکن در سراسر کشور مراجعه کرده و درخواست خود را اعلام کنند. ارزش هر ورقه 100 هزار تومان تعیین شده است و به این ترتیب حتی سرمایه‌های خرد نیز امکان خرید اوراق مذکور را دارند؛ هر چند با توجه به اینکه سقف فروش اوراق به هر فرد محدود نشده، متقاضیان سرمایه‌گذاری بانکی با مبالغ کلان‌تر نیز می‌توانند از مزایای این اوراق بهره‌مند شوند.

این اوراق با نام و به صورت «الکترونیکی» عرضه می‌شود، بنابراین نیازی به مراجعه هر ماهه خریداران برای کسب سود در مقاطع ماهانه نیست؛ چراکه سود مذکور که معاف از مالیات است، به شماره حساب بانکی اعلامی آنها در زمان خرید اوراق، در موعد هشتم هر ماه واریز می‌شود.

با توجه به اینکه بازخرید اوراق در هر زمان توسط بانک مسکن تضمین شده است، چنانچه اشخاص به هر دلیل قبل از سررسید نسبت به فروش اوراق اقدام کنند، از سودی معادل سپرده‌های کوتاه‌ مدت بهره‌مند می‌شوند؛ این در حالی است که اگر تا پایان سررسید ۹ ماهه یعنی هشتم مهر ماه اوراق را نزد خود حفظ کنند، سودی به مراتب بیشتر از سود سپرده‌های کوتاه مدت 9 ماهه دریافت خواهند کرد. بنابراین این قابلیت می‌تواند برای افرادی که در بازه ۹ ماهه پیش‌رو برنامه‌ریزی مشخصی برای نقدینگی خود ندارند، مفید باشد.

مزیت دیگر خرید اوراق گواهی سپرده از بانک مسکن این است که با توجه به دریافت وثیقه ملکی از تسهیلات‌گیرندگان این بانک، کیفیت دارایی‌ها در بانک از سطح بسیار مطلوبی برخوردار است و این یعنی سرمایه‌گذاران با حداقل ریسک‌های مختلف نسبت به سایر راه‌های سرمایه‌گذاری در بازار پول روبرو هستند و با خیال آسوده به پشتوانه تضمین بانک مسکن، می‌توانند اوراق مذکور را خریداری کنند؛ ضمن اینکه خرید این اوراق به جذب منابع بیشتر به منظور تسهیلات‌دهی در بخش مسکن نیز منجر می‌شود و این سرمایه‌گذاری علاوه بر منفعت فردی، منفعت عمومی نیز به دنبال خواهد داشت.

به گزارش هیبنا، اوراق گواهی سپرده یک ابزار نسبتا جدید در بازار پول بوده و نوعی ورقه بهادار است که به شخص حامل این حق را می‌دهد تا سود سپرده را دریافت کند. گواهی‌ه‌ای سپرده عموما توسط بانک‌ها منتشر و توزیع شده و اصل سپرده و سودهای پرداختی نیز توسط بانک تضمین می‌شوند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000