بررسی روند اجرای طرح ملی مسکن در کمیسیون عمران

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۱۱/۰۱
عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس، از بررسی برنامه های وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن در نشست روز گذشته این کمیسیون خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، علیم یارمحمدی، در تشریح نشست روز گذشته کمیسیون عمران مجلس، گفت: در بخشی از نشست روز گذشته کمیسیون، عملکرد و برنامه های وزارت راه و شهرسازی و مجموعه دولت در حوزه شهرسازی و تولید مسکن با حضور معاونان این وزارتخانه بررسی شد.

وی با بیان اینکه در این نشست مسوولان وزارت راه گزارشی را درباره روند ثبت نام و اجرای طرح ملی مسکن در شهرها و استان ها ارایه کردند، افزود: در شرایط کنونی روند خرید و فروش مسکن و اجاره نشینی و همچنین جمعیت پذیری شهرهای جدید در حال افزایش است و وزارت راه و شهرسازی با توجه به این شرایط، تمرکز خود را برای تولید مسکن در شهرهای جدید قرار داده است.
عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: یکی از مسایل مهم در بحث توسعه شهرهای جدید، ایجاد زیرساخت های عمرانی در این مناطق و راه های ارتباطی میان شهرهای جدید و کلانشهرها است، بنابراین دولت باید هم راستا با توسعه این مناطق، زیرساخت های لازم را نیز تأمین کند.
یارمحمدی با بیان اینکه دولت و وزارت راه و شهرسازی در بحث تولید مسکن باید تمرکز خود را بر انبوه سازی در شهرهای جدید اطراف کلانشهرها از جمله تهران بگذارند، تاکید کرد: شهرهای اقماری می توانند ظرفیت های خوبی برای جذب جمعیت های جدید باشند.
وی یادآور شد: بر اساس آمارها، کشور سالانه به حدود 800 هزار تا یک میلیون واحد مسکونی جدید نیاز دارد، حال دولت به دنبال ساخت 400 هزار واحد در قالب طرح ملی مسکن است که این مسئله بخشی از نیاز کشور به مساکن جدید را برطرف خواهد کرد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000