الزامات تثبیت بازار مسکن در سال آینده

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۱۱/۱۲
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به الزامات جلوگیری از حبابی شدن بازار مسکن در سال آینده، خواستار تعیین تکلیف قانون مالیات بر عایدی سرمایه شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

احمد انارکی محمدی در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن -هیبنا، اظهار داشت: بازار مسکن طی دو سال اخیر با نوساناتی مواجه شد و بدون شک قدرت خرید مسکن تا حد زیادی کاهش یافت.

وی افزود: بنابراین در چنین شرایطی می طلبد که فراتر از وضع موجود بازار مسکن مورد توجه قرار گیرد.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از اولین اقدامات برای تثبیت و بازگشت آرامش به بازار مسکن پیش از اتخاذ هر سیاستی ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضای مسکن است، گفت: در شرایط فعلی یکی از ضعف های بازار مسکن، کمبود تولید مسکن است و باید اولین اقدام دولت و دستگاه های سیاستگذار افزایش تولید و ساخت و ساز واحدهای مسکونی باشد.
انارکی محمدی با تاکید بر لزوم تدوین سیاست های تشویقی برای انبوه سازان واحدهای مسکونی گفت: دولت برای تعادل عرضه و تقاضای مسکن باید برای انبوه سازان و سازندگانی که نسبت به تولید واحدهای مسکونی مورد نیاز جامعه با مساحت زیر ۱۰۰ مترمربع، اقدام می کنند، مشوق هایی در نظر بگیرد.
وی خواستار تسریع در اجرای پروژه های مسکن ملی شد و گفت: علاوه بر این، دولت باید سریعتر عملیات اجرایی و ساخت پروژه های برنامه اقدام ملی مسکن را آغاز کند تا پیش از پایان دولت این پروژه ها به دست متقاضیان برسد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، افزود: اما علاوه بر سیاست های افزایش تولید مسکن باید برای ساماندهی این بازار ابزارهای جلوگیری از اقدامات سوداگرانه را به کار بگیرد که یکی از این بازارها، ابزار مالیات است.
این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: تصویب قانون مالیات برعایدی سرمایه می تواند از آشفتگی بازارهای اقتصادی از جمله بازار مسکن بکاهد و دست دلال ها و سوداگران را که منافع ملی را به خطر می اندازند کوتاه کند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000