برای تعیین تکلیف پروژه های مسکن مهر

مدیران بخش مسکن کردستان هم پیمان شدند

نشست مسوولان حوزه مسکن کردستان با حضور مدیران کل بنیاد مسکن ، راه و شهرسازی و مدیر شعب استان برای بررسی مشکلات و تعیین تکلیف پروژه های مسکن مهر برگزار شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در این نشست جلال الدین سلیمی مدیر شعب استان کردستان با تقدیر از همکاری مسوولان حوزه مسکن در اجرای طرح مسکن مهر ، مشارکت و همراهی تمامی دستگاه های اجرایی را تعیین تکلیف نهایی پروژه های مسکن مهر خواستار شد و گفت: طرح مسکن مهر اکنون در ایستگاه پایانی است و بانک مسکن به تمامی تعهدات خود در احداث واحدهای این طرح ملی عمل کرده است و لازم است برای تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام، تمامی دستگاههای متحد و همراه شوند.

سلیمی به کارنامه درخشان استان کردستان در طرح مسکن مهر اشاره کرد و ابراز داشت: در طرح مسکن مهر تعداد 35271 واحد در استان احداث شد که بیش از 90 درصد این واحدهای تعیین تکلیف و به متقاضیان واجد شرایط واگذار شده است و تنها 3430 واحد برای واگذاری و تعیین تکلیف نهایی این طرح باقیمانده است که امیدواریم با همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط همچون بنیاد مسکن و راه و شهرسازی استان کردستان، واحدهای باقیمانده نیز واگذار و پرونده این طرح در استان بسته شود.

مدیر شعب استان مهمترین مشکلات طرح مسکن مهر را مربوط به پروژه های در حال احداث از جمله پروژه 560 واحدی جهاد نصر کردستان، پروژه 288 واحدی آروین ارفع پارس بانه و 224 واحدی کارکنان آگاهی نیروی انتظامی کردستان و ... دانست و افزود: برای تکمیل این پروژه ها بانک مبلغ 50 میلیون ریال به ازای هر واحد تامین اعتبار نموده و در چند پروژه به جهت قصور پیمانکاران و یا عدم مراجعه تسهیلات گیرندگان به بانک برای تقسیط تسهیلات دریافتی، مطالبات بانک به دین حال تبدیل واجرائیه صادر شده است که با توجه به تفاهم نامه های منعقده انتظار می رود راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان نیز در این زمینه مساعدت و همکاری لازم را در پیگیری مطالبات و تعیین تکلیف نهایی پروژه ها با بانک داشته باشند.

در این جلسه، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز با تقدیر از عملکرد شعب بانک مسکن در تامین مالی پروژه های مسکن مهر و مقاوم سازی مسکن روستایی، به بررسی پروژه های مورد مشارکت این طرح با بانک پرداخت و گفت: با توجه به تعهد بنیاد مسکن در پروژه های 60 واحدی و 80 واحدی این اداره کل اقدامات لازم را در تعیین تکلیف و یا تسویه مطالبات بانک انجام خواهد داد.

در ادامه این نشست محمد صدیق ثابتی مدیر کل راه و شهرسازی کردستان نیز توضیحات مبسوطی را درخصوص پروژه های ناتمام و تعهدات این اداره کل درخصوص معرفی متقاضیان جدید به بانک و یا تسویه مطالبات و تعیین تکلیف نهایی واحدهای مورد مشارکت ارایه کرد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000