مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید خبر داد

تعیین دو ساز و کار برای جلوگیری از دلالی واحدهای مسکن مهر

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۱۱/۲۱
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از تعیین دو ساز و کار برای جلوگیری از دلالی واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌اله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از تعیین دو ساز‌ و‌ کار برای جلوگیری از دلالی در خرید و فروش واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید، خبر داد و گفت: برخی از مالکان واحدهای مسکن مهر که در چارچوب دلالی قرار گرفته اند، قاعدتا واحد را تحویل نمی‌گیرند و به‌ دنبال مشتری هستند. به این منظور دو ساز و کار متفاوت را برای ساماندهی این واحدها در نظر گرفته‌ایم.

وی در تشریح این ساز و کارها افزود: نخستین برنامه ما، افزایش میزان سود تسهیلات واحدهای مسکن مهر ی است که تحویل گرفته نمی‌شوند؛ به این منظور نرخ تسهیلات این واحدها از ۴ درصد کنونی به ۱۸ درصد افزایش می‌یابد؛ دومین راهکار نیز، اخذ هزینه کمک‌ها و تسهیلاتی است که در مرحله آماده‌سازی و محوطه‌سازی، توسط دولت به این واحدها شده است.

طاهرخانی، عنوان کرد: در سایت‌های مختلف مسکن مهر و به‌ ویژه سایت‌هایی که هزینه آماده‌سازی و محوطه‌سازی، بالا بوده است، کمک‌های دولتی زیادی به این واحدها انجام شده است و یکی از ساز و کارهایمان برای مبارزه با دلالی واحدهای مسکن مهر ، اخذ این هزینه‌ها از مالکانی است که واحد خود را تحویل نمی‌گیرند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000