آخر سال دردناک بانکی‌ها

دسته بندی : اقتصاد کلان
۱۳۹۸/۱۲/۱۳
محمدرضا حسین زاده ، مدیرعامل بانک ملی و رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی و نیمه دولتی، از فوت ۴ کارمند بانک بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

یازده ماه از سال ۱۳۹۸ سپری شد و اسفندی دیگر از راه رسید. در حالی که همه ساله اغلب مردم در این ایام به فکر خرید عید، خانه تکانی و آماده شدن برای نوروز هستند، کارکنان شبکه بانکی کشور روزهای پرتب و تاب و پرمشغله ای را در اسفندماه سپری می کنند؛ امور بانکی معمول بعلاوه پرداخت حقوق بهمن و اسفند، عیدی، یارانه، پرداخت سود سهام عدالت و همچنین افزایش دریافت و پرداخت های مشتریان موجب می شود شعب بانک ها بیش از پیش با ازدحام جمعیت رو به رو شده و ترافیک کاری بانک ها به طور چشمگیری افزایش یابد.

البته اسفندماه امسال با اسفند سال های گذشته تفاوت ویژه ای دارد. تفاوتی که همه را به چالش کشیده!

مدتی است که کشور ما میزبان مهمان ناخوانده ای است که از چین وارد شده و سلامت افراد جامعه را به خطر انداخته؛ ویروس کرونا که این روزها در جهان بیداد می کند، متأسفانه مردم کشور ما را نیز گرفتار خود کرده است. این ویروس که از مجاری تنفسی، دست ها و تبادل اشیاء قابلیت انتقال دارد، سلامت کارکنان شبکه بانکی کشور را که این روزها بسیار پرمشغله و پرکار هستند شدیداً تهدید می کند. به رغم تقلیل ساعت کار بانک ها و افزایش سقف نقل و انتقال ها و با وجود انواع سامانه ها و اپلیکیشن های بانکی، متأسفانه باز هم شاهد ازدحام جمعیت در اکثر شعب بانک های کشور هستیم که این رویه هم برای سلامتی همکاران ما و هم برای سلامتی مشتریان گرامی می تواند خطرآفرین باشد.

خبر غمبارتر اینکه طی چند روز گذشته، چهار نفر از همکاران شریف و فداکار ما در بانک های تجارت، رفاه، مسکن و بانک ملی ایران در حین انجام وظیفه و خدمتگزاری به مردم، به ویروس کرونا آلوده و در جوان سالی جان به جان آفرین تسلیم نمودند. درگذشت این همکاران علاوه بر بستگان، خانواده بزرگ شبکه بانکی کشور را که با وجود انتقادات و حملات ناجوانمردانه، با دل و جان به مردم، سازمان و کشور خویش خدمت می کنند غرقِ در ماتم نمود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با خانواده های عزادار ایشان، برای شادی روحشان دعا می کنم و امیدوارم با رعایت نکات بهداشتی توسط مردم و همکاران و همچنین کاهش مراجعات مشتریان گرامی به بانک ها، دیگر شاهد چنین ضایعه دردناکی نباشیم.

روحشان شاد


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000