مدیرکل راه و شهرسازی کردستان عنوان کرد

اجرای بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری کشور در سنندج

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۲/۰۳
تمهیدات لازم برای اجرای بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری کشور در سنندج انجام شده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدصدیق ثابتی اظهار کرد: پروژه انبار غله در مساحتی حدود ۲۸ هکتار که با اراضی پیرامونی به ۳۲ هکتار خواهد رسید، اجرا خواهد شد. ثابتی افزود: اراضی و املاک واقع در محدوده ۲۸ هکتار که عمدتاً در اختیار دستگاه های دولتی بوده شامل کاربری هایی است که امکان جابه جایی آن ها به خارج از شهر و تبدیل باقی مانده آن ها به کاربری های فرهنگی، تفریحی و فضای سبز وجود داردو این نگرش سبب ایجاد بزرگترین فضای تفریحی، فرهنگی شهری شده و میتواند جبران کننده فقر شهری در حوزه کاربرهای عمومی باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی گفت: فاز یک مطالعاتی طرح به طور کامل به اتمام رسیده، اکنون در حال تهیه طرح جامعی هستیم تا پس از آماده سازی در کمیسیون های مربوطه ارائه شده و پس از اخذ مجوزهای لازم نسبت به اجرایی کردن این پروژه مهم اقدام شود.

ثابتی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ای که برای این طرح تهیه شده، قرار است این مساحت ۳۲ هکتاری به هفت باغ شامل معماری، باغ آیین، باغ هنر، باغ مجسمه، باغ سینما، باغ کتاب و مجتمع اقامتی و تفریحی تبدیل شود.

وی خاطر نشان کرد: پروژه انبار غله یا هفت باغ، بزرگترین پروژه بازآفرینی کشور است که همه دستگاه های اجرایی استان رادر یک برنامه جامع هماهنگ در برخواهد گرفت و به باز تولید فضای فرهنگی کشور کمک می کند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000