وزیر آموزش و پرورش:

ارایه ۴۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانک ملی برای مسکن فرهنگیان

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۲/۱۶
امید است تا در یکسال و نیم آینده، موضوع تفاهم با وزارت راه و شهرسازی برای مسکن فرهنگیان به ثمر بنشیند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم کلنگ زنی بیش از ۱۴۵۰۰ واحد مسکن فرهنگیان، موضوع تفاهم نامه احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکن با وزارت راه و شهرسازی، در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: تأمین منزلت و معیشت فرهنگیان یکی از سیاست های وزارت آموزش و پرورش است و تفاهم نامه با وزارت راه و شهرسازی در راستای اجرای همین سیاست به امضا رسید و بتدریج در حال اجرایی شدن است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش در راستای خانه دار شدن فرهنگیان فاقد مسکن و اجاره نشین تلاش دارد تا در مناطقی که زمین در اختیار دارد، زمین را برای اجرای این طرح اختصاص دهد.

حاجی میرزایی افزود: وزارت آموزش و پرورش تاکنون ۳ میلیون و ۳۰۰ مترمربع اراضی وزارتخانه را در استان های مختلف شناسایی و مستندات آنها را برای بررسی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار داده است.

وی تخصیص اراضی از سوی وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی را برای احداث مسکن فرهنگیان، کوششی از سوی دولت برای کاهش قیمت تمام شده مسکن فرهنگیان برشمرد و توضیح داد: بیش از ۳۰۰ هزارنفر از فرهنگیان در سطح کشور برای مسکن ملی فرهنگیان ثبت نام کردند که صلاحیت ۷۵ هزارنفر از آنها احراز شده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: از آنجاییکه منابع مورد نیاز اجرای مسکن ملی فرهنگیان از طریق وام مسکن و همچنین تفاهمی که وزارت آموزش و پرورش با بانک ملی داشته تأمین شده و با توجه به اینکه از سوی آن بانک ۴۰۰۰ میلیاردتومان تسهیلات در اختیار وزارتخانه آموزش و پرورش قرارگرفته، امیدواریم بتوانیم به سرعت برای فرهنگیان واجدشرایط و متقاضی مسکن، تأمین مسکن کنیم.

حاجی میرزایی اظهار امیدواری کرد تا در یکسال و نیم آینده، موضوع تفاهم با وزارت راه و شهرسازی برای مسکن فرهنگیان به ثمر بنشیند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000