هیبنا گزارش می‌دهد

جزییات کلنگ زنی مسکن فرهنگیان در ۱۱ استان

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۰۲/۲۰
وزارت راه و شهرسازی جزییات مربوط به سهم هر کدام از ۱۱ استانی که مسکن ملی فرهنگیان در آن کلنگ زنی شد را اعلام کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، فاز اول مسکن ملی فرهنگیان به منظور تامین 170 هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان کشور در حالی در هفته گذشته کلنگ زنی شد که قرار است در این مرحله حدود 14 هزار و 500 واحد مسکونی در 11 استان کشور احداث شود.

این در حالی است که بنا بر اعلام متولی ساخت و تامین مسکن ملی فرهنگیان -وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش-به زودی کلنگ احداث همه 170 هزار واحد مسکونی اعلام شده در سراسر کشور به زمین زده می شود.

براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی در فاز اول مسکن ملی فرهنگیان در 11 استان شامل استان های تهران، فارس، خوزستان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اصفهان، سمنان، مرکزی، بوشهر،کهگیلویه و بویر احمد و زنجان مجموعا بیش از 14 هزار و 500 واحد مسکونی جانمایی شده که در هفته گذشته عملیات ساخت آن ها در این استان ها به فرمان معاون اول ریاست جمهوری آغاز شد.

جدول منتشر شده از سوی وزارت راه وشهرسازی در خصوص تیراژ ساختمانی مسکن ملی فرهنگیان در این 11 استان سهم هر کدام از استان ها در اجرای فاز اول این طرح را نشان می دهد.

بر این اساس مسکن ملی فرهنگیان در استان تهران در فاز اول شامل ساخت 500 واحد مسکونی در شهر جدید پرند خواهد بود.

در استان فارس این پروژه در سه شهر قیر، پاسارگاد و شهر جدید صدرا معادل 1120 واحد مسکونی(60 واحد مسکونی در قیر،60 واحد در پاسارگاد و هزار واحد در شهر جدید صدرا) اجرا خواهد شد.

در خوزستان در هفت نقطه از این استان مجموعا حدود 1900 واحد مسکونی برای فرهنگیان ساخته خواهد شد. مطابق با برنامه ریزی های انجام شده 128 واحد مسکونی در شهر دزفول، 20 واحد مسکونی در خرمشهر، 64 واحد در شوشتر، 64 واحد در بهبهان، 64 واحد در رامشیر، 500 واحد در شهر جدید شیرین شهر و هزار واحد در شهر جدید رامین ساخته خواهد شد.

در آذربایجان شرقی در شهر جدید سهند نیز هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان این استان احداث خواهد شد.

در دو شهر جدید بینالود و گلبهار در استان خراسان رضوی به ترتیب 500 و 2 هزار واحد ساخته خواهد شد. همچنین سهمیه استان اصفهان از فاز اول طرح اقدام ملی مسکن برای فرهنگیان معادل ساخت 3 هزار واحد مسکونی در شهر جدید فولادشهر است. در سمنان در شهر جدید ایوانکی 2 هزار واحد، در استان مرکزی در شهر جدید امیرکبیر هزار واحد مسکونی در استان بوشهر و در شهرهای بوشهر، تنگستان، جم، دشتی، دشتستان، دیر، دیلم، عسلویه،کنگان و گناوه مجموعا 828 واحد، در کهگیلویه و بویر احمد در شهرهای یاسوج، دهدشت،گچساران و باشت 721 واحد مسکونی از محل اراضی آموزش و پرورش این استان و در استان زنجان، شهرستان زنجان نیز 55 واحد مسکونی از محل اراضی آموزش و پرورش این استان در قالب طرح مسکن ملی فرهنگیان احداث خواهد شد.

مجموع این ساخت و سازها که در واقع فاز اول اجرای طرح مسکن ملی فرهنگیان محسوب می شود بیش از 15 هزار و 500 واحد مسکونی است.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000